Den Otto, ons kar, onze auto

Ik zeg altijd auto. Altijd!
Maar ons kinderen nemen het dialect van deze streek wel over en zeggen vaak: Otto.
Af en toe zeg ik : mijn kar! Maar dat is eigenlijk oneerbiedig want onze auto is een veilige stevige auto met plaats voor zeven. Zeven maar : ja!
De oudste kinderen zijn al ouder en doen hun verplaatsingen al op een andere manier en soms rijden we met twee auto's. Dat wil zeggen. Ik met mijn kar en Tim dan met zijn 'camionette'.

Gisterenavond moest de auto dringend binnen voor onderhoud. Het was meer dan een jaar geleden en hij had de laatste tijd nogal wat 'fouten' aan mij te melden en één keer moest ik er onderweg olie opgieten (het is te zeggen: de dochter deed dat terwijl ik volgens het boekje instructies gaf).
Ik kreeg een vervangwagen. Dat is zo een Wauw wagentje. 900 km op de teller, nieuw dus, zwart, sportief model. Ik heb er niet om gevraagd. De kinderstoel werd er in gepropt en lag blijkbaar lekker want onze Mats was meteen in slaap. Zelf had ik wat moeite om rond en gezond me die auto in te duwen en ik was niet op mijn gemak. Toch reed het prima. Zalige wagen , maar niet voor ons. Beetje klein. Maar vijf plaatsen. Ik heb hem vandaag enkel gebruikt om de schoolrit te doen 's ochtends.

Daarna parkeerde ik hem thuis en deed de boodschappen nog eens te voet met de kinderwagen. Want het was een heerlijk weer. Ik heb genoten van die wandeling al was ik terug thuis 'gebroken'. Alsof mijn lichaam in twee gehakt was. Dat bekken hé.

's Avonds belde de garage. Jaaaa. Toch over de 1000 Euro kosten hoor aan mijn karretje. Twee lekken hier en daar, iets aan de motor, een sensor die stuk is, ... Man belde dus. Wat ga je doen? Ga je dat laten maken? Daar moest ik niet lang over nadenken. Natuurlijk !!! Man sputterde dat ik misschien een andere auto kon kopen. Groter, nieuwer? Maar zover ben ik zelf nog niet. Nee dus. Laten maken. Iets meer dan 1000 Euro is nog altijd veel minder dan groter en nieuwer.
Dus volgende week ben ik mijn karretje nog een dag kwijt en wordt ie hersteld.

Verder: ik heb geen relatie met onze otto. Ik rij zelfs niet graag. Het is net als mijn gsm een noodzakelijk kwaad, maar toch ben ik er blij mee.

Reacties

  1. Auto rijden is duur maar een nieuwe kopen is veel duurder. Zo lieten wij onlangs onze c.v repareren. Meteen werd gevraagd of we niet een nieuwe wilden omdat de onze al 15 jaar oud was, nee repareren was de boodschap en 1700 bespaard. We zien wel hoelang hij nog mee gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, is zeker een grote kost, maar goedkoper dan een andere wagen he...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)