Na school

 Wat een heerlijke dag kregen we toch weer vandaag. Mijn dagen zijn heel vol en ik heb echt al een hekel aan het vele autorijden. Voor Mats vind ik het ook al jammer want het manneke zit soms echt uren op een dag in de auto. Alleen al voor schoolvervoer drie uur ! Ook al is het maar tijdelijk. We moeten er door.
Vandaag na schooltijd was ik alleen met de vier jongsten. Ik hoefde niet te wachten op grotere kinderen want die gingen allemaal elders heen (hobby's vooral). Eens de auto uit renden ze alle vier naar de mini speeltuin hier 10 meter verder! Ik had ook thuis nog weer een hoop werk (blaas, blaas), maar zetelde me dan toch maar op het bankje in de speeltuin en liet ze drie kwartier spelen. En dat deden ze vol overgave. En ik genoot ondertussen van die blije gezichten.
 Op de wipkip, schommelen, maar vooral veel in de zandbak en van de glijbaan gaan. Al vind ik de glijbaan echt wel zeer stijl. Ons kinderen gaan er met gemak op.

 Mats proefde eens van het zand, maar dat was toch niet zo lekker. Niels vertelde hem dan maar wat de bedoeling was.
De kinderen zijn in het groen omdat het deze week op school thema: kleuren is. En elke dag werd gevraagd om de kinderen in een bepaalde kleur te kleden. Dat lukte tot hiertoe zeer goed want ze hebben nogal wat kleur in de kleerkast.
 En na afloop gingen we terug naar ons huis want de magen dienden toch gevuld te worden. Gewoon over straat lopen want hier rijden amper auto's tenzij de buren. Geen paniek meer dat Mats ontsnapt is of dat ze met hun fietskes op het pad moeten blijven. Oef!  Eén van de buren was vandaag zo lief om een pak van de koerierdienst aan te nemen terwijl ik onderweg was.
Het huis ben ik ondertussen al goed gewend. Ik vind het heel fijn om een eigen badkamer te hebben. Ook de oprit vind ik echt luxe na het in de stad wonen (parkeerproblemen).  Twee kinderen zijn gisteren de stad eens gaan verkennen. Uiteindelijk wonen we toch dicht bij de stad (1,5km). Eigenlijk ook overal dichtbij. De bakker is zelfs dichterbij.

En verder blijf ik ook dingen regelen. Want het is en blijft een grote papierhoop.
De verkoop van ons oude huis ging uiteindelijk niet door. De mensen die drie maal komen kijken zijn deden een heel laag bod. Veel minder zelfs dan wij ooit voor het huis betaalden. Als je weet welke veranderingen en kosten wij daarna nog in het huis gedaan hebben (wat ook steeds gezegd wordt) was het bijna om te lachen.  Het moet natuurlijk wel verkocht geraken, maar er is nog tijd....en er blijven veel mensen in geïnteresseerd, zelfs na het kijken.

Reacties

  1. Ik heb altijd wel respect voor je hoor, hoe je zo'n berg kinderen allemaal gevoederd aangekleed en op school en weer terug krijgt. Poe!
    Succes et de verkoop. Zal ook fijn zijn als dat klaar is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Mamalien. Ik word er ook heel moe van :-) zeker nu met de zwangerschap. Het zou makkelijker zijn moesten ze al hier naar school gaan, mais oui. Ik doe dit voor de kinderen denk ik steeds....Die verkoop mag er inderdaad gaan komen. Het is een extra last: zo een leeg huis dat je ook niet kan verhuren.

      Verwijderen
  2. Ja ik heb ook veel respect voor je. Fijn dat de kinderen er lekker kunnen spelen zonder gevaar voor auto's en beter een goede buur dan een verre vrind. Jammer dat de verkoop dan toch niet door is gegaan. Fijne dag en sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bij ons vorige huis in de stad was ook zo'n speeltuintje. Die zijn echt geweldig voor kinderen. Ook om andere kinderen te ontmoeten.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)