O. Heavy 3de dag van de 65 !

Als we de weerberichten mogen geloven wordt het weldra weer heerlijk warm en kunnen de kids weer volop dollen met water.

Wat een dag vandaag!!
Nele moest naar de tandarts in Gent , maar gelukkig ging Tim met haar zodat ik me kon bezig houden met al de rest.
Mats ging naar de opvang en Niels en Thijs gingen vandaag sporten.
Ondertussen kon ik nog naar de dokter om mijn bloed te trekken (morgen uitslag)en keek de dokter ook even naar de spruw van Fee(een ander middelke kreeg ze nu) en schreef ze ook een ander wondermiddel voor de oogontsteking van Niels want de zalf helpt niet veel.
Dus daarna ook naar de apotheek.

De Collect & Go ophalen ging mis. De bestelling was blijkbaar niet goed doorgekomen dus dat ging de mist in. Dan maar de komende dagen tussen de soep en de petatten boodschappen doen. Al de tweede keer dat het misloopt in de nieuwe stad met die boodschappen.

Dan hop naar het oude huis waar mensen van kapaza iets kwamen ophalen. Helaas bleek ik bij aankomst mijn sleutels vergeten van het huis. Ik was toch een beetje beschaamd want die mensen hadden speciaal die rit gemaakt. En zelf had ik zo onverwachts drie kwartier 'vrije tijd'. Ik ging toen alvast naar de sporthal van de jongens en ik dacht daar een koffie te drinken, maar helaas was de cafetaria gesloten en ben ik dan op de trappen gaan lezen.

Efkens later hadden ons jongens dan gedaan met sporten, Mats nog ophalen en naar huis om te eten.
Vandaag ben ik er in geslaagd drie keer 'efkens' te gebruiken in één zin :-(. Let efkens op dan kan ik efkens de was insteken en dan efkens verder doen met die was. Hoe ik erin slaag zo'n geschifte zin te maken....Ik wijt het maar aan vermoeidheid.

'De massa is een gevaarlijk monster.' zei Isolde Lasoen in het DS magazine van zaterdag en ik kan het alleen met haar eens zijn. Kijk maar naar de voetbal. Ik voel me bijna schuldig omdat ons vlag niet buiten hangt en laat de kinderen met mondjesmaat hun nationale honger stillen. Een petje hier, een pruik daar en een loombandje tricolore.

Vandaag was het tussendoor ook weer tijd om eens na te denken over hoe mijn leven loopt. Ik vergaloppeer me tegenwoordig nogal. Ook in mijn doen. Zo wil ik dolgraag ecologisch leven en consuminderen, maar is het hier tegenwoordig het tegendeel. Zo kocht ik mij  niet één, maar verschillende broeken met van die prints omdat die zo lekker zitten en sinds ons Fee(tje) je er is kan ik me niet inhouden om ook haar kast te vullen. Ook wil ik vooral bioproducten kopen en minder vlees eten, maar ik zie op tegen de tegenstand hier. Biomelk gaat er nog in en eens een keer vegetarisch eten ook, maar kom er aub niet alle dagen mee af want dan is het 'oorlog'.  Wat ik wil en wat ik uiteindelijk doe ligt dan ook vaak nogal ver uit elkaar.
Ook de man wil graag een beloning voor zijn 'harde' werken en droomt van een oldtimer of een schoon voiture terwijl ik dan weer net wil investeren in een bakfiets/fietskar en weg met die auto terwijl ik maar al te goed weet dat ik echt niet zonder mijn eigen oldtimer van 8 jaar oud kan.

Mijn dagen zijn vol en 's avonds gaat er nu weer een biertje in. Keizer Karel of Mongozo (mmm). Door de borstvoeding met mate natuurlijk.

De kinderen spelen buiten en zijn nog steeds zot van Loombandjes (vandaag verkochten ze er zelfs op straat: we wonen in een fijne straat!).

Dag 3 is bijna achter de rug-nog 62 te gaan.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Hoe is 't?