Dag 46 van de 65: Trip in eigen land: Roeselare-Ingelmunster

Op maandagavond vertrok ik met twee dochters richting Roeselare. Tim bleef thuis, twee andere kinderen gingen uit logeren en twee waren op kamp.
Met een gerust hart vertrok ik.

In Roeselare verbleven we in een gasthoeve vlakbij de Kleiputten van Roeselare en midden in de velden. De kamer was zeer mooi en gezellig en we hadden een prachtig uitzicht.

Diezelfde avond maakten we nog een wandeling van drie kilometer. In de velden. En met Fee voor het eerst in de nieuwe draagzak. Voorheen koos ik voor tricot slen , maar ondertussen ben ik weer naar een draagzak van Babybjörn overgeschakeld. Zelf vind ik die toch iets gemakkelijker. Omdat het voor Fee de eerste keer was hield ik de wandeling kort. Het was schitterend weer die avond. Heerlijk was het.
En de omgeving schoon. Typisch Vlaams.

De volgende dag reden we na het ontbijt naar Ingelmunster waar we de Aviflorawandeltocht maakten van 9 kilometer
Het weer was schitterend. Zon, niet te koud of te warm, geen regen, maar wel veel wind. En Fee dus in de draagzak. Fee was heel rustig. Het wandelen viel goed mee, maar ik merkte toch wel dat er aan mijn conditie nog wat te doen is. Na de eerste zes kilometer begon ik het toch te voelen...
In werkelijkheid is het ook 9,6 km.
De omgeving waren vooral veel velden zoals je er eindeloos veel vindt in België en een stukje van de wandeling was langs de Leie.

Onderweg aten we een peer en dronk ik een cola (omdat ik me wat slapjes voelde)en veel water.
Na de wandeling zweette ik als een otter, maar ik was zeer blij dat het gelukt was.
Toch zou ik voorlopig niet meer dan 10 kilometer wandelen met Fee in de draagzak.

's Middags verkenden we dan het centrum van Roeselare. De stad was groter dan ik verwacht had met een paar zeer mooie winkels zoals Vida Design waar ik twee mooie plaids kocht.
We gingen een ijsje eten.

's Avonds waren we zo moe, maar zo voldaan van onze trip in eigen land.

Zo eindigde dag 46 in Roeselare.
Nog 19 te gaan dan.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Hoe is 't?