Dag 64 van de 65: De voorlaatste vakantiedag: uitrusten !

En eerst nog een foto van ons lief klein Feetje.
Dat het weer niet zo schitterend was in Frankrijk in juli zie je op onderstaande foto's. Zo waren er veel dagen dus...
Aan het weer valt helaas niets te doen. Het blijkt één van de slechtste zomers in Frankrijk geweest te zijn en zou veroorzaakt zijn door tornado's aan de andere kant van de wereld. Maar weer is weer. Vorige week heb ik ons er gewoon op gekleed en toen was het zelfs heerlijk bij momenten.
 
Vandaag de voorlaatste dag van de vakantie en de kinderen hebben de kriebels. Ze rennen door het huis, af en toe kijken ze wat TV, ik lees de weekendkranten en surf wat op het internet, beantwoord mails, doe de was en bedenk veel. Tijdens mijn week op de boerderij hebben we een lek gehad in onze keuken en nu moet heel de plafond er opnieuw uit. Dat is balen, maar ach. Het zal wel opgelost geraken zeker. Dat soort ellende is niet te vergelijkbaar met de ellende in Gaza en Syrië waar ik toch soms teveel moet aan denken.
 
Gisterenavond ben ik met de kinderen nog naar een feest geweest in onze straat. In onze straat staan maar 15 huizen (als ik het goed heb). Het feest werd georganisseerd door een paar buren en vond plaats op de oprit van één van hen. Zetels waren naar buiten gesleurd, een warmtekachel gezet en er stond een springkasteel gewoon midden op 't straat. Er werd veel afgelachen. Zaaalig.
Ik babbelde met de buren over koetjes en kalfjes, de kinderen speelden naar hartenlust tot bijna middernacht en we dronken veel lekkers. (Kunnen ze dat niet iedere week doen? Makkelijk zo dichtbij huis!)en het regende niet. Een heerlijke avond dus.
 
En zo gaat de dag vooruit en zal deze voorlaatste dag vooruit gaan. De kinderen moeten vandaag allemaal op tijd naar bed want maandag is het gedaan met 'feesten'. Dan is het weer school. Nog één dag vakantie !!



Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)