De bollen gezien ...

De Fluodag op school was supertof zo mocht ik horen. Men mocht krijten op de straat en fietsen midden op 't straat en de politie kwam langs.

Mijn dag was ook 'tof'.

Onderweg van B. naar A. zag ik de bollen nog een keer in Brussel. Dat doet mij raar genoeg altijd wel iets. Hoe je de afrit neemt en dan die bollen ziet blinken in de verte. Gek genoeg voelde ik me er even gelukkig door.
Bovenaan een foto uit de oude doos van de bollen.

In A. ging ik wat ophalen en maakte ik van de gelegenheid gebruik om even te neuzen in Dille&Kamille en in De Banier.
Maar ik had ook afgesproken met een lieve madam en wij namen een laat ontbijtje en babbelden over koetjes en kindertjes. En over bloggers en bloglezers ;-).

Terug thuis bleek ons straat afgesloten door de Fluodag dus nam ik Fee een stukje mee op de arm. Thuis was er iemand ons ramen aan het afschuren. Even man gebeld want er was toch geen werk aan ons huis !!!!!
Maar man vond blijkbaar dat onze ramen toch weleens een beurt konden gebruiken en had een man opgetrommeld om dat werkje bij ons te klaren. Toen de man vroeg wat hij moest doen stond ik daar met mijn man vol tanden en heb ik gezegd dat hij dan toch best mijn man zelf moest bellen. Ik had geen flauw idee. De hele middag nog liep ik een beetje ambetant omdat die man elke keer voor mijn ramen opdook. Ik heb een klein trauma opgelopen van de renovatiewerken in ons vorige huis. Als er iets was dat ik wou ontlopen in de oude stad zal het DAT wel geweest zijn.
En wat de man nog wist te vertellen. Morgen komen ze terug. Gelukkig ben ik al minstens een halve dag niet huis wegens zwemlessen. Pfff.
Nee. Echt niet goed voor mijn humeur.

Onze nieuwe stad ligt in zone 6 als er ooit misschien te weinig elektriciteit gaat zijn en onze straat zit erbij. Bij de straten die dan eventueel een paar uur zonder elektriciteit gaan moeten doen.
Ik ben ons al aan het voorbereiden. Al hoop ik wel dat het niet valt in bijvoorbeeld een examenperiode of wanneer kindjes ziek zijn.

Verder wil ik wat meer mijn oude lijfspreuk uitschreeuwen. Pluk de dag !!

En ik wens iedereen alvast een fijn weekend toe.

Reacties

  1. JA die bollen ze blijven inderdaad iets hebben.Ik heb dit met veel van die monumenten .Zoals bij mij heeft de menenpoort zo een effect op mij.Iedere keer je eronder door komt heb je toch wel iets van wwwwwwooooowwwww .
    En de mooiste lakenhallen konden me deze week ook weer opnieuw bekoren toen ik ze na onze 10 daagse vakantie terug zag nadat we s'avonds eindelijk terug een belgisch hapje gingen eten op de markt in ieper .We staan er soms veel te weinig bij stil.
    Have a happy weekend zonder al te veel werkgluurders :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat hebben die kinderen dat al weer snel geleerd, zwemmen. En die Lies is vast mooi bruin geworden, wat een plaatje.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)