Een zeer rustige maandag

Deze ochtend liep alles van een leien dakje. Alle boekentassen op tijd klaar, zwemzak klaar, oppastas klaar, geen schoenen, jassen, fluohesjes zoek, geen getreuzel, geen onverwachte kakluiers, ...
Hop naar school.

Met Fee ging ik op een drafje naar de dokter voor vaccinaties. De laatste tot één jaar. Fee is al twee dagen erg onrustig. Afgelopen twee nachten heeft ze amper geslapen (en ik dus ook niet)en ook overdag lukt het haar niet zo goed om in te slapen. Hopelijk is het maar weer een korte periode.

Daarna maakte ik de administratie in orde. Ik had er deze keer best wel plezier van. Man en ik hakten weer een knoop door en het was plezant om met cijfertjes in de weer te zijn en al een beetje te dromen van een toekomst zonder schulden (zie hypotheek). Soms geeft het mij wel rust om alles op te schrijven, te rekenen en ja...te 'dromen'. Man liet vallen wat ik eigenlijk ook wil dus gelukkig willen we zo een beetje naar hetzelfde toe. Met een beetje geduld geraken we er wel.

Er kwamen wat leveringen toe vandaag. Smartmat was de leukste. Ik kook nog steeds met hun formule en dat werkt supergoed voor mij. Zo aten wij vandaag Spaanse spinazie-paprikatortilla. Yammie.
Ik probeer nu altijd 's middags te koken. Koken doe ik ontzettend graag, maar wel rustig. Met de kinderen erbij geraak ik al snel 'achterop' met koken of 'vergeet' ik iets in de oven. Dus ik kook 's middags in alle stilte. En kan ook nog rustig alle potten en pannen afwassen. Scheelt een hoop werk 's avonds.  Wanneer de kinderen er wel zijn kook ik iets 'snels' of halen we frietjes. En nu zaterdag is er bijvoorbeeld een eetfestijn op school.
Ik merk dat deze manier goed werkt voor ons.
Alleen de opkuis van de tafel 's avonds duurt soms lang. Ik vind dat de kinderen dit dan moeten doen en moesten ze samenwerken was het op tien minuten gepiept,  maar het is altijd een strijd en duurt soms 2 (!) uur.

Ik kijk enorm uit ook naar het boek 'The power of the heart'. Morgen komt het uit geloof ik.

En zo was het een rustige, maar toch goed gevulde maandag.

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)