Spelen met dozen

 Dozen. Wanneer die hier in huis staan is dat altijd een reden tot pret. Onderste foto zijn Thijs en Niels in 2009 in het oude huis (foto uit de oude doos hihi). Bovenstaande foto zijn dan weer Lies en Mats. Spelen met dozen. Ideaal speelgoed.
Een andere blogster vertelde me jaren geleden al dat kinderen vooral andere kinderen nodig hebben om te kunnen spelen. Klopt helemaal als je het mij vraagt.

Top 5 van 'het spelen':

-Springen op een trampoline of in de zetels
-Moederke en vaderke spelen of andere rollenspelen (vaak met verkleden bij en allerlei attributen)
-Met de auto's. Alle maten en soorten en hindernissenparcours bouwen
-Fietsen buiten
-Met zand spelen (in de zomer buiten)

Voor de kleintjes natuurlijk.

Naar mate ze ouder worden veranderd het 'spelen'. Fee is een baby die rinkelt met balletjes en speeltjes. Mats, Lies, Thijs en Niels doen nog het bovenstaande spelen.
Wouter is al meer voor het strips lezen, maar speelt ook nog graag met de auto's en kijkt veel liever TV tegenwoordig.
De vier oudsten zijn tieners en hebben uiteraard vooral hun hobby's. Spelen kun je dat niet echt meer noemen.

Top 5 van irritatie bij het spelen:

-Ruzie maken.
-Niet meer mee willen spelen.
-Vals spelen
-Iets dat niet werkt of past
-En voor mij: Alle bovenstaande plus niet opruimen achteraf en kleine speelgoedjes overal :s. Altijd weer geraken bijvoorbeeld de Legostukjes zoek of worden ze opgezogen door de stofzuiger. Grrr.

Reacties

  1. Lief dat ze zo heerlijk met niets kunnen spelen. Wat een dikke pret! Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De doos is soms beter dan het speelgoed zelf hè! ;-) Lieve kindjes, allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hahaha, dat van die dozen en niet opruimen van speelgoed en andere spullen ken ik maar al te goed ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je ziet, kinderen hebben geen bergen speelgoed nodig he. Cédric is helemaal into lego en daar zijn wij maar wàt blij om! Voor de rest een racebaan en veel gezelschapsspelletjes (oké ik geef het toe : met die spelletjes speel ik graag mee met hem, lego interesseert me geen fluit). Toen ons oudsten kleiner waren speelden die ook graag rollenspellen, of met flessen gevuld met rijst. Dan speelden ze indiaantje lol. Destijds ergerde ik me dood aan de rommel die ze maakten, nu erger ik me dood omdat ze dat niet doen : als ik ze laat doen, hangen ze ganse dagen achter hun ipad.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)