Beelden van een groot gezin (deel 5): Vroeger en nu

 Deze twee sokkenfoto's zijn uit 2009, maar ik moet zeggen dat er nog niets veranderd is eigenlijk. Sokken zijn nog altijd een enorm groot probleem ten huize Van Overschelde. Ik neem er alleen geen foto's meer van. Misschien iets voor de volgende keer?

 Tanden poetsen doen de jongste kinderen opnieuw gewoon in de keuken. We hebben ondervonden dat dat gewoon veel beter gaat.
 Bij ons mogen ze springen in de zetels. Ergens ben ik opgehouden om daar tegen te protesteren. Al valt er af en toe weleens één keihard op de grond.
 Een groot gezin heeft meestal een grote auto al is de mijne niet zo groot. Ik kan maar zes kinderen met de auto meenemen. Ooit had ik er één waarmee ik acht kinderen kon meenemen, maar dat is al een paar jaar geleden. Met deze auto rijd ik al meer dan twee jaar en het ene wat me tegenzit is het gebrek aan plaats. Voor de rest is het een fantastische veilige auto. Moest er ooit nog een kind bijkomen zal ik wel weer genoodzaakt zijn uit te kijken naar een andere auto, maar daar is tot hier toe nog totaal geen sprake van :-).
 De boekentassen en zwemtassen veranderen weleens doordat er al eens een boekentas stuk gaat of een zwemtas te klein blijkt.
 Tieners doen aan selfies en op je smartphone tokkelen voor wie het nog niet moest weten.
 Was is zo een neverending story dat ik er nog steeds geen oplossing voor gevonden heb. De strijk is ook heel veel, maar die laat ik regelmatig eens doen met dienstencheques en dat komt dan zo toe... Fantastisch.
 Dit grote gezin gaat in 2015 proberen werken met een gezinskalender. In het verleden deed ik dat ook al, maar ik geef snel op en kan het nooit bijhouden.
Mijn mama bezorgde me de kalender van deze echte blogSTER. En die hangt nu aan onze paal te pronken.
 Een beetje verder hangt een weekkalender die ik kocht!
 De moeder van een groot gezin veroudert snel.
Rechts zie je de moeder in december 2009 (toen zeven kindjes)op Oudejaarsdag.
Links zie je de vermoeide moeder in januari 2015. Bezint eer ge begint dus aan een groot gezin.
Vijf jaar later en nog drie kinderen erbij heb ik niet alleen meer rimpels, zie ik er vermoeider uit, maar ben ik ook tien kilo zwaarder en vooral moe, heel veel moe(der).  Al zal het voorbije zware jaar er ook wel voor iets tussen gezeten hebben. Ik zou tekenen om weer vijf jaar jonger te zijn eigenlijk als ik het zo bekijk :p.
Maar zolang de man mij graag ziet zoals ik ben en zoals het gaat is alles voor mij allright :-).
Zo.

Vandaag staat er op de Flow kalender. I like people who smile when it' raining. Gisteren werd ik zowaar blij in de Colruyt van een wel heel aangename verkoper aan mijn kar die over koetjes en kalfjes en 't leven zoveel goeds en moois vertelde op zeer korte tijd. Die man zouden ze opslag moeten geven ! Al glimlachend reed ik mijn kar naar huis.

Fijne stormachtige dag voor iedereen.

Oja. Wie nog beelden van een groot gezin wil zien. Ga eens kijken bij mamavanvijf. Zij heeft prachtige foto's.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Hoe is 't?