Maak eens knolseldersoep deze winter.

Ik had nog knolselder liggen die moest opgebruikt worden en dus maakte ik nog eens soep.
Nodig voor een groot gezin:
Twee knolselders, twee uien, twee aardappelen, 1 prei, 400ml room, 3 liter water, 300 ml melk, bouillon.
 
Hoe je het maakt?
1)Alle groenten snijden en een grote kookpot (10 liter)nemen.
2)Een grote klont boter smelten in de pan en de groenten stoven in de pan gedurende acht minuten. Regelmatig roeren tegen aanbranden.
3)Het water toevoegen, de melk en de bouillon naar smaak (meestal is het 1 blokje per liter of 2 kuipjes per halve liter of 1 el bij doosjes)
en de soep laten koken
 


 4)De soep zeker 40 minuten laten koken en daarna mixen.
5) Dan de room er nog in en klaar!!

Knolseldersoep kan je ook nog garneren met andere dingen zoals bieslook of appel, maar dat doe ik zelden.
Het was alleszins een overheerlijke winterse soep op een koude sneeuwdag.

Toen we wakker werden lag er een dunne laag sneeuw. Net genoeg om mooi te zijn en te weinig om sneeuwpoppen van te maken of om te veranderen in smurrie. Zo heb ik het graag!

Reacties

  1. Klinkt geweldig lekker. Jou tomatensoep vond ik ook erg lekker, misschien dat ik deze ook eens ga proberen. Fijne avond en bedankt voor het recept.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)