#boostyourpositivity: Carpe Diem is mijn favoriete quote

Deel je favoriete quote op dinsdag !

Pluk de dag is de mijne al vele jaren.
Het was ooit de naam van mijn eerste blog, maar die bestaat niet meer.
Maar het is nog steeds mijn levensmotto.

Neem de dag zoals hij komt, pluk hem.
Leef bewust.
Het kan zo snel plots voorbij zijn weet ik dus elke dag is een geschenk in 't leven.

En dan lees ik vandaag in De Standaard het artikel. 'Leven in extra time.' over jonge mensen nog die niet lang meer te leven hebben. Die al boven de hen nog gegeven maanden zitten. Ann (29)zou graag nog 15 jaar leven voor haar zoontje, maar eigenlijk had ze er al niet meer geweest.
Dan weent mijn hart. Dan ben ik zo dankbaar voor mijn eigen te plukken dagen.

Dan weet ik ook. Ik leef goed nu. Op de juiste manier. Ik hou van dit leven dat ik gekregen heb. Elke dag is een geschenk.
De mensen in het artikel vertellen ook hoe ze vooral kunnen genieten van de zon op hun gezicht. Gewoon simpel op het terras bijvoorbeeld.
Dat heb ik ook. Dat is zo mooi, zo heerlijk. Een letterlijke verwarming van lichaam en geest.
Maar nu achter het glas is het ook al lekker in het zonneke. Fee in de zon zoals onderaan.

Pluk de dag is ook het grote geluk voor mij om mijn dagen zelf in te delen. Dat ervaar ik echt als vrijheid.
Ondanks mijn grote kinderaantal voel ik mij heel vrij.
Natuurlijk kan ik niet zomaar 's avonds ergens naartoe en moet ik ze naar school brengen en halen en ik kan niet zomaar een boek lezen als er hoop kabaal is in huis (maar dan doe ik andere dingen), ...
Niemand is in mijn ogen echt vrij natuurlijk.
Je hangt vast aan hypotheek, kinderen, relaties, ...
Maar een zeker gevoel van vrijheid heb ik toch echt wel.
Precies hoe ik het ooit wilde...

Reacties

  1. Ooit las ik ergens (en ik heb het onthouden, want er schuilt veel waarheid in): vrijheid is niet doen waar je zin in hebt, maar doen wat je leven zin geeft. Dat is toch ook een beetje wat je bedoelt,nee? En wat vrijheid is voor de ene, is het niet voor de andere. Zo subjectief. Ik kan me wel vinden in jouw standpunt. :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Precies wat ik bedoel inderdaad ! Doen wat voor jou het leven zin geeft.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)