Levenslessen & Favoriete vakantiefoto aller tijden # boostyourpositivity

In De Standaard lees ik vaak de levenslessen van 'anderen' en vaak kan ik toch niet echt goed volgen of kan ik me er niet in vinden.

Maar vandaag wel in die van Guido Belcanto ! En ik voeg er meteen mijn eigen commentaar bij...

1)Jaag het geluk niet na. Elke dag komt vanzelf. Maak er gewoon het beste van en niets meer.

2)Laat los. Een hele goede. Zonder vele dingen los te laten had ik nooit gelukkig kunnen worden of zijn of voortgaan met mijn leven. Elke dag is een geschenk en elke dag is loslaten.

3)Daal in jezelf af. 

-Luister niet echt naar goede raad, maar volg je eigen intuïtie. Niet altijd gemakkelijk weet ik zelf, maar door zo te leven geraak je wel tevreden want je deed het op jouw manier. Koppig zijn is niet slecht. Wel. Ik deed zowat alles op mijn eigen gevoel en bijna veertig zijnde blik ik terug. Tot hiertoe ging het prima...

4)Wees minstens één dag per week onbereikbaar.

-Zelf doe ik zelfs meer. Wanneer mijn GsM plat is kan ik gerust een dag onbereikbaar zijn. Ik bel ook nooit iemand terug. Ik vind dit allemaal prima en heb nooit het gevoel iets gemist te hebben.
(één iemand heeft me ooit verweten dat dat helemaal niet zo geweldig is om oooo zo onbereikbaar te zijn. Helemaal niet COOL hoor Dat dat echt niet meer van dezen tijd is. Enz, enz.)
Maar weet je. Net als meneer Belcanto trek ik me dat totaal niet aan. Die Gsm is mijn leven niet. En zal er nooit deel van uitmaken. Het is een hulpmiddel die ik af en toe gebruik  Niets meer :-)

5)Neem nooit iets aan van horen zeggen.

-Opgegroeid in een dorp waar de sociale controle zeer groot was en men in de dorpswinkel elk nieuwtje (waar of onwaar) besprak weet ik maar al te goed hoe woorden worden verdraaid. Wanneer ze over je roddelen neem dan aan dat je een super interessant iemand bent. Interessant genoeg om over te roddelen. Interessanter dan de roddelmens zelf over wie misschien nooit iets wordt gezegd. Oja. Er is vaak genoeg over mij (en over ons)geroddeld tot mijn grote vreugde ;-).
Dit is zo goed.
Maar weet goed dat wat men over een ander zegt ....altijd met een korreltje zout te nemen is.

6) Hou je lichaam te vriend

-Het leven in een geschenk en je lichaam dus ook. Vermoos het niet al te erg wat niet wil zeggen dat je alle zoete zondes moet laten. Maar hou het binnen te perken.
Lichamelijk en geestelijk: wees lief voor jezelf.
Eigenliefde is eerst, daarna komt naastenliefde...

Nog maar 39 zijnde heb ik vind ik zelf al veel geleerd in dit leven.
Goede dingen en ook veel minder fraaie dingen. Ik beschouw de minder fraaie ook als een geschenk.
Ik heb al veel geleerd over relaties, seks, kinderen, 't leven, ...

Mijn favoriete vakantiefoto is deze vlak na onze trouwdag in Las Vegas. Negen jaar geleden in Death Valley. Mijn beste vakantie ever !

Reacties

  1. Dit vind ik wel toppertjes, zo waar en inderdaad ook de minder leuke dingen in het leven hebben een positief kantje, levenslessen zijn het. Ik zag onlangs nog een leuke quote: wat je denkt dat anderen van je denken,denk je zelf of deze : je hebt 3 waarheden, mijn waarheid, jou waarheid en DE waarheid
    grtjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook ik ben het met je eens. Mijn moeder had vroeger een tegel in de keuken hangen. Doe wat je wilt gekletst wordt er toch. Hier heb je dat ook. Je moet je eigen gevoel volgen. Fijne dag hier schijnt het zonnetje.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)