Ziek zijn is niet fijn (lalalalalala...)

 Het begon eigenlijk al zaterdagavond naast ons in de zetel. Ze was aan het blozen, maar ze zei dat haar hoofdje pijn deed.
En zondag werd het erger met hoge koorts toen ik thuis kwam van een brunch in Gent. Terwijl ik met de zieke thuis bleef ging man met een paar kinderen naar de voorstelling van Wouter in Terdilft .
Vandaag moest ik met ons Fee op controle bij de dokter-een gewone controle en zij onderzocht haar dan. Bronchitis dus !

Ik heb vandaag nog veel gedacht aan de bloggersmeeting in Gent georganiseerd door Danone.
Hoe ik mij soms toch nog eigenlijk een zestienjarige voel :-).
Af en toe hervalt een mens in zijn 'oude' gewoontes zoals (bijna)niet ergens durven binnen gaan en je verstand op nul moeten zetten en als je daar staat voel je je aangestaard door tientallen ogen en probeer je dat te negeren, ...
Ondertussen ben ik een volwassen vrouw , maar af en toe kan je daar dus toch nog opnieuw last van hebben.
Voor mij was dit weer een goede stap op weg naar meer toenadering naar andere mensen toe. Meer contact.
De jaren thuis en rond de schoolpoorten hebben toch hun tol geëist en het lijkt wel of ik opnieuw wat te veroveren heb op mezelf.

 En verder:

Mezelf buiten gesloten vandaag ('t was lang geleden!!)
Boodschappen gedaan (niet ideaal met een zieke dochter, maar het moest)
Vier dochters bij de dokter (Fee voor controle, Lies voor ziekte, Nele voor onderzoek en Esther voor haar doktersbriefje van vorige week). Leve de sociale zekerheid waardoor dit allemaal toch niet al teveel kost.
Morgen weer eens naar de apotheek.
Smartmat leverde de maaltijden.
Afgelopen weekend verkochten we voor een aardig bedragje op Kapaza. Joepie !
Dat compenseerde de lampen die ik kocht en die ik al jaren op 't oog had. Die wou ik niet kopen wegens te duur, maar nu zijn ze er en er hangt al één. De tweede zal voor volgend weekend zijn. Iedereen hier in huis vindt ze geweldig en dan ben ik blij want zelf was er al heel lang verliefd op en lang gewacht om ze te kopen, maar nu kon het. En ik hoop dat ze een leven lang mee gaan....

Mats en Thijs. Keuvelend op de trampoline.

En ik eindig met een Flow quote:

You can make anything by writing (C.S. Lewis)

Reacties

  1. Hopelijk is ze weer wat opgeknapt. Mooie lamp!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ach gossie beterschap met je zieke meisje, en ook ik vind je lamp heel erg mooi :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Hoe is 't?