Een hart voor Evelien na een slapeloze nacht

 Een hart voor Evelien Soens  die deze week overleed aan kanker. En dan vooral voor de mensen die dichtbij haar stonden. Evelien kreeg in oktober te horen dat ze kanker had en overleed deze week: 30 jaar jong.
Ik hield er een slapeloze nacht aan over met veel getob want hoe erg ik ook in het NU probeer te leven zo een berichten raken mij.
Het kan iedereen overkomen en deze nacht bekroop dat gevoel mij als een nachtmerrie terwijl ik lag te woelen in bed. Fee was weer veel wakker en dan keek ik naar dat lieve kopje en dacht ik: 'Laat ons aub nog lang leven...!'

Dus deze ochtend was ik al heel vlug uit de veren. Zelfs nog voor de man wat zelden voorkomt.
Ik maakte zoals steeds de koffie, dekte samen met Thijs de tafel en stak maar al een was in.
Want de wereld stopt nooit met draaien. Het gaat maar door en door.
Ook boodschappen moeten gedaan worden want de kroost moet eten vandaag.
Dat voldane gevoel had ik elke avond op vakantie.
De buikjes zijn weer vol. Iedereen heeft alles wat hij moest hebben.
Ik heb besloten vandaag en morgen thuis te blijven en rond te rommelen.
Morgen vertrekt onze oudste naar Griekenland met 't school. Ik vind het even spannend als zij. Bij haar is alles nog een eerste keer.
Man en ik hebben besloten om nooit meer te vliegen zelf.
We vinden dat niet plezant.
Dus wanneer we ooit nog eens naar USA willen zal het met de boot moeten (hahahaha).
 Het is weer een zalig weertje. De was hangt buiten te drogen. Laat de krokodillen maar buiten...
Ik krijg in vele dingen zin.
In een platenspeler bijvoorbeeld. Dat komt door het boek Nacht dat ik las op vakantie. Ik herinnerde me plots hoe plezant dat was: plaatjes draaien. Ooit waren we in een vakantiehuis waar zo een platenspeler stond. Avonden lang draaiden man en ik weer platen.
Dus toen ik opperde dat ik terug een platenspeler wou omdat alleen al die plaat opleggen zo een ritueel was was de man meteen enthousiast. Helaas heb ik in den tijd mijn platenspeler verruild voor een CD speler en al mijn LP's en singles weggedaan want dat kwam nooit meer terug (dacht ik toen).
O. Daar kijk ik dus naar uit.
Er is nog meer goed nieuws.
In mei zal ons huis eindelijk verkocht zijn. Elke dag komen hier ladingen gerief toe van ginds. Het lijkt wel kermis.

Geniet van deze mooie zaterdag mensen. Dat ga ik ook doen. Met een boek in de zon.

Reacties

  1. Wat een rot ziekte en nog zo jong. Kan me voorstellen dat je daar van wakker ligt. Het leven draait door inderdaad, gelukkig maar, geniet er van.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Hoe is 't?