De gelukkigste dagen van de maand

Je hebt zo van die dagen dat je de hele wereld aan kan. Of 't lijkt wel zo.

Ik heb dat meestal tijdens mijn vruchtbare dagen.
Grappig, maar op die momenten voel ik mij meestal héél erg goed in mijn vel.
Ik wil mijn mooiste kleren aan en gisteren liet ik al mijn haar knippen.

Om eerlijk te zijn voel ik me dan kiplekker.

Dat weet ik al veel langer : dat ik mij zo voel en zelfs de man weet dit. Dan zegt hij het letterlijk.
Het is den tijd van de maand...
En eerlijk gezegd.
Ik hou daar heel erg van-ik denk niet dat ik dat zou willen missen.
Dat ik mijn lijf zo goed aanvoel.

Mensen lachen ook vaker naar mij op deze dagen.
Ik straal dat precies uit.

Bij mij werken de hormonen echt goed :-).

Het hielp natuurlijk ook wel dat we in de bank eindelijk wat goed nieuws te horen kregen.
Ze gaan eindelijk (na maanden gezeur van onze kant)eens werk maken van de herziening van onze hypotheek. Op de gehele looptijd doen wij maar liefst 135000 Euro profijt blijkt nu. Dat voelt zo een beetje als de lotto winnen geloof ik.
Ik heb nu sterk aangedrongen om het deze maand nog in orde te brengen en dat zou gebeuren. Laten we hopen want de rente gaat weer stijgen.

Nog vandaag kocht ik weer een lading boeken. Hier kan je zien wat ik zoal kocht.
Heerlijk. Ik las vandaag ook een boek uit.

En ik heb eindelijk een paar foto's van onze Mats in huis. Nu staat ons manneke ook te schitteren op de schouw.
Vanavond aten we aardappelen met vis en brocolli. Smullen was dat.

Zo. En nu ga ik weer wat verder scharrelen.


Reacties

  1. leuk dat je van die dagen hebt dat je alles aankan!!ik neem de dagen zoals se komen,gezien mijn niet meer jeugdige leeftijd en mn medische redenen,en geniet van alles en ook van de kleine dingen.wat een hele schone foto's van je kids en Mats,gemaakt door een fotograaf?en wat een hoop boeken Sandra!!heb even nagekeken en allemaal nieuw?koop je niet 2ehands of op rommelmarkten,ik koop daar soms zo'n schone,ongeschonden,recente boeken.groetjes debora

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja. Die foto's zijn gemaakt door een fotografe.
      Ik koop ook boeken tweedehands en ik ga zelfs naar de bib :-), maar ik koop ook vaak nieuw. Je mag hier van een heuse verslaving spreken en het zijn ook echt boeken die ik wil lezen.

      Groetjes.

      Verwijderen
  2. Ik herken dat ook hoor, van die vruchtbare dagen! Dan voel ik me beter, aantrekkelijker etc. Ook mijn man weet het precies, hoor ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is niet altijd positief (haha) . Tijdens mijn zwangerschappen konden die hormonen me weleens serieus tegen werken op gevoelsvlak. Maar ik weet maar al te goed wat men daar mee wil zeggen wanneer men zegt dat de hormonen door het lijf tieren (zoals bij tieners).
      Ik ervaar het als een goed en fijn gevoel meestal. Het geeft veel invloed op het gemoed en ik vind het ongelooflijk dat het echt ook invloed heeft wanneer je voor je kleerkast staat of voor de spiegel ;-).
      Hier in huis merkt (bijna)iedereen het verschil.

      Verwijderen
  3. Zeer herkenbaar, dat van die hormonen! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat gevoel had ik vroeger ook. Vooral schoonmaak woede. Helaas is dat al heel lang geleden. Mooie foto's. Een fijne verslaving dat lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. amai, ik weet meestal ook precies welke tijd van de maand het is hoor, en dat kan zowel positief als negatief zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)