De week vol en nu om

Maandag: Tandartsbezoek Thijs in Gent en 's namiddags zijn feestje op school
                 's Avonds Smartmatlevering

Dinsdag: Drie oudercontacten

Woensdag: Fietsen ophalen bij de fietsenmaker
                   Thijs naar een klasfeestje
                   Beetje tuinieren

Donderdag: naar de kapper
                    Proclamtie met receptie van onze oudste dochter. Zij sluit haar ASO bij deze af. Het diploma is behaald.

Vrijdag: Traditioneel: Shoppen met mijn dochters en iets gaan eten. Ik heb veel geld opgedaan want ze hadden jassen en schoenen nodig. Alleen al voor de schoenen was het rond de 350 euro. Slik !En de ene moest nog wat shortjes hebben en de andere bovenstukjes. Voor mezelf kocht ik niets. Of ja. Toch wel. Het boek Groeten uit Griekenland dat gaat over de crisis daar.

Op de foto de afgestudeerde dochter Iris en Liesje bij de Ark van Noah.
Nog op vrijdag: schoolreis Niels & Thijs naar Technopolis

Zaterdag: BBQ bij mensen van de Lets. We hadden ons vijf jongsten mee en het was een geweldige namiddag en avond. Sommigen kenden we al en anderen leerde ik daar dan weer kennen. Echt super !! En ons kinderen vonden het ook geweldig. Er was ook een weggeeftafel dus ik was weer wat spullen kwijt. Helaas geen foto's van.
Ondertussen had Iris een Galafeest :-).

Zondag: opnieuw naar het wassalon (deze keer een ander in de buurt van de Letsmensen omdat Tim daar ook nog efkens ging helpen opruimen). Deze keer was het gelukkig wat minder was en was ik op twee uur klaar. Het wassalon was volledig van ons. Geen enkele andere klant was er ! Jammer dat mijn foto's zo onduidelijk zijn. Ik zal nog een ander fototoestel moeten aanschaffen voor we op vakantie vertrekken.
Alles zeven machines stopten we vol en zo was meteen al mijn was klaar deze week. Hoeveel dat nu kost? 28 Euro ! Dat is best veel ja, maar ik spaar er wel tijd mee uit. Het is gewoon superhandig met ons grote gezin.
En ja. De jongsten kinderen waren mee. De 45 minuten dat zo een machine draait is Tim er even naar een speeltuintje mee geweest en bij de bakker langs.

Al die dagen heb ik natuurlijk ook gewoon boodschappen gedaan, administratie bijgewerkt, gekookt, elke dag ook nog gewoon wassen gedraaid (de wolwassen doe ik nog thuis: een machine of 8 per week), opgeruimd, kinderen naar school gebracht en gaan halen, kinderen gewassen en aangekleed, enzovoorts.

Nu genieten we nog even van de zon op ons terras.
En zo gaat de week weer om zijn.

En volgende week is het nog één eindhappening en één sportdag en vooral veel inpakken want vier kinderen vertrekken volgende week al op kamp met de Chiro (jeugdbeweging)en ik ga met de andere kinderen naar zee behalve de oudste: die gaat twee weken vakantiewerk doen.

Geniet nog van deze geweldige zondag !

Reacties

  1. Wat weer een drukte. Gefeliciteerd voor de dochter. Wat een lengte verschil die 2 dochters. Mooie foto. Handig als het goed werkt in de wasserette. Fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik denk inderdaad dat dat het belangrijkste voordeel is, tijd kopen. Ik heb geen idee wat dat kost thuis een machine draaien dus moeilijk te vergelijken maar als zelfstandige kan je de electriciteit toch inbrengen?(ik denk maar even mee); Spannend zo n dochter dat de sprong maakt naar het hoger onderwijs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh jah wat een drukte deze weken zsjucht.
    Wat ziet je oudste dochter er ook beeldig uit!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Hoe is 't?