Puffend de zomervakantie in


 Links is wat ik zie wanneer ik 's ochtends mijn ogen opentrek. Haar bedje moet denk ik lager gezet worden. Rechts eet Liesje een ijsje. Gisteren heb ik voor het eerst een foto laten trekken waar de tien kinderen allemaal op staan. Het was niet zo simpel om ze gelijktijdig ergens te krijgen, maar het is toch gelukt. En nu ben ik wel benieuwd naar de foto's.
Wouter staat er gelukkig ook nog op. Van het ziekenhuis naar de fotograaf. Gelukkig voelde hij zich al stukken beter.
De oudercontacten zijn eindelijk allemaal achter de rug. Dit jaar heeft iedereen het heel goed gedaan.
De boeken voor volgend jaar zijn ook al besteld.

Nu is de zomervakantie eindelijk begonnen. Negen weken lang.
Gelukkig heeft iemand het zomervakantieboek van Madame Zsazsa doorgegeven. Tips voor een aangename zomer zijn altijd welkom.
Vandaag was het puffen en gingen we naar het gemeentehuis om de kinderpasjes in orde te maken.
Nadien heb ik uren zitten inpakken voor het kamp en wassen en koken. Met het inpakken voor het kamp ben ik bijna klaar. Daarna is het de beurt aan ons eigen gerief. Ik ga naar zee met vijf kinderen, de man blijft thuis.
 Mijn leesvoer zal ik alvast meenemen want juni was een absoluut dieptepunt wat het lezen betreft. Dat kan je hier ook lezen.
Nu ben ik eigenlijk al een beetje moe van het inpakken, de hitte en al de kinders rondom mij. 38 graden was het hier.
Normaal loop ik nooit buitenshuis met blote benen, maar vandaag heb ik een uitzondering gemaakt.
De komende dagen zal het dus verder inpakken worden, nog een zoon inschrijven in het middelbaar onderwijs (ik heb zijn diploma nog niet doordat hij in het ziekenhuis lag)en de allerlaatste administratie bijbenen (bwerk: niet mijn favoriete werkske, maar helaas zeer belangrijk). Eén dochter moet nog op controle bij de dokter en vier andere kinderen bij de oogarts.
En ik denk dat het dan eindelijk zowat gedaan is.
Pas midden juli schrijf ik de oudste in in de hoge school. Er was nergens anders een gaatje nu zij ook weer vakantiewerk doet.
Dan is het schoolgedoe definitief gedaan tot eind augustus wanneer de boeken moeten worden opgehaald, maar daar gaan we nu efkens toch nog niet aan denken.

Puf nog maar een beetje verder. Het wordt nog warmer!

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)