Topweekend in de Westhoek: Dranouter 2015 en Poperinge


 Vrijdag vertrok ik pal op de middag met een volle auto richting  Poperinge. We huurden er een huis voor het hele gezin. Diezelfde namiddag was ik al op wandelpad. 't Was wel heel warm, maar het was zalig. Ik stippel de wandelingen uit met de wandelknooppunten en zie zo veel meer.

Zoals het
BurggraafFrimoutpark.


 Maar uiteraard is er ook veel informatie over WOI. Wat de jongens gulzig in zicht opnamen. En mooie oude gebouwen. Zelf ben ik nogal een fan van kastelen. Ik ben vast in een vorig leven kasteelvrouw geweest ;-).
Onderstaande is geen kasteel natuurlijk, maar toch ook mooi.
 De middagen en avonden zaten we op de wei van het muziekfestival van Dranouter waar de meesten van ons het naar hun zin hadden. Tim en ik waren bij de enthousiastelingen en samen met ons toch een paar zonen en dochters. We luisterden er muziek (oa Triggerfinger, Spinvis (in de kerk), Bart Peeters, Jan De Wilde en veel folkgroepen)en proefden niet alleen de sfeer, maar ook veel lekker eten. En ook heel bijzonder was dat ons Liesje er gaatjes kreeg in haar oren na heel lang zagen en daar is ze nu apetrots op. Om nooit te vergeten ! Er was veel kinderanimatie ook. Echt een familiefestival toch wel.

 Deze dochters willen zeker en vast naar nog meer festivals. Superfans !

 In de vooravond brachten we de kinderen naar huis waarna we 's avonds alleen nog eens gingen.
Telkens goed voor een stevige wandeling trouwens :-). Door de velden. En veel plezier. We hadden echt veel lol. Ik voelde mij weer 20. En even zot.

 We sloten vandaag (maandag)ons weekend af in Plopsaland waar we een halve dag naartoe gingen. Wederom eigenlijk ook heel tof omdat ons Lies voor het eerst in den draak ging. Héérlijk gewoon: die stralende snoeten.
 En moe natuurlijk achteraf.
Dit wordt vaste kost. Dat weet ik nu al. Dranouter 2016: wij gaan !!
En natuurlijk blijf ik teruggaan naar de Westhoek.

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)