Op kot, Ik haat Ikea en ode aan mijn poetsvrouw (en een geheimpje).

Nadat onze poetshulp is langs geweest denk ik er altijd serieus over om eens een week niet te koken.
Want ons kookvuur staat dan te blinken en alles is zo proper ! Zonde om dat weer allemaal te gaan besmeuren.
Soms doe ik dat ook ècht en kook ik die dag niet en gaan we wat 'halen'.
Maar vanavond heb ik toch maar weer gewoon alles vuil gemaakt :-).

Oudste en ik gingen vandaag nog eens naar de Ikea. Vroeger mijn favoriete winkel, maar tegenwoordig niet meer. Ze moest nog een paar dingen hebben voor 't kot en waar anders vind je bepaalde dingen niet te duur in de Ikea die ook nog eens mooi ogen. In de Ikea dus ! We kochten een mat, een kookpot, een spatelsetje en nog wat ditjes en datjes en hm. We gingen er ontbijten samen met honderden anderen waardoor mijn ei kook was toen ik het op at. O. Wat een ellende :p. Natuurlijk liet ik mij ook weer verleiden tot kopen. Een WC mat kocht ik en 2 brooddozen en diepvriespotten en nog maar een houten spatel. Ikea : Ik haat het ;-).

Daarna naar het kot  (8 km van de Ikea BTW)in de grote stad waar ik gelukkig redelijk snel parkeerplaats vond (zelfs ontzettend dichtbij: tenslotte zit ze midden in het centrum)en wij dan maar sleuren met gerief want ze had nog een hoop mee van thuis. Zweten en zweten en zweten. 't Kot is op het zevende. Dan weet je het wel.
Maar we hadden ondertussen wel aan onze conditie gewerkt en dat kan nooit kwaad.

De keuken in het kot ligt er trouwens de drie keer dat we er waren maar wat smerig bij.
Maar we zijn misschien iets teveel gewend ( met de kuisvrouw enzo). Ik heb dochter toch maar op het hart gedrukt: haar vuile boel alvast op te kuisen :-).
Zo was ik alweer in Antwerpen en zowat 100 meter van de Meir zonder ook maar de winkelstraat te betreden....
Ondertussen is oudste in Antwerpen voor haar allereerste nacht op kot en zijn mijn gedachten voortdurend bij haar, maar ze beloofde alvast een sms'je.
Stiekem ben ik ook jaloers dat zij maar voor EEN persoon alles moet hebben. Dat heb ik haar trouwens ook verteld. Eigenlijk is dat ook LUXE.

Ik verklap je nu een geheimpje over mijn poetshulp. Ze komt meestal te laat en vertrekt altijd veel te vroeg, maar haar werk doet ze goed.
Daarom mag ze ook blijven (al moet ze in de toekomst niet gaan overdrijven).
En andersom moet ik maar blij zijn dat ze bij ons wil blijven komen :-) want het is hier altijd een bende en een hoop werk.
Zonder haar zou mijn leven een pak onaangenamer zijn want ze doet wat ik niet graag doe.
De afwas van den dag ervoor, de WC, stof afdoen, ...
Ze ziet eruit als een Russische, maar is compleet Belg en ik ben niet dol op Russisch om persoonlijke redenen.
Ze kuist echt heel goed en is altijd beleefd en begripvol wanneer ik sta te klagen of te roepen (niet tegen haar trouwens).
En ik hoef met haar natuurlijk geen andere taal te spreken.
Ik hoop dat ze nog lang blijft kuisen bij ons dus en daarom zie ik de ongeveer 40 minuten die ze elke vier uur niet kuist door de vingers :p want ze doet serieus voort eens ze bezig is.
S. is een engel die ik koester....en die ik niet kan missen.

Voor vandaag kwam de IJscoman tot ieders vreugde nog eens langs....
Was er lekkere wijn in de frigo. Eigenlijk voor in het eten, maar ik dronk de 'restjes'.

Ben ik me er 100% van bewust hoe mijn leven is en hoe ik ontzettend dankbaar zou moeten zijn en dat ik dat ook ben.

Fijne maandag to all you lovely people.






Reacties

  1. Ikea vindt ik echt niks. Doe mij maar ergens anders spullen kopen;). De 1e is dus de deur uit en nu gaat het snel hoor.
    Fijn dat je zo'n goeie poetsvrouw hebt. Ach als ze haar werk goed doet is het niet zo'n punt al is het niet erg netjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo redeneert mijn mama ook altijd en dat vind ik toch maar raar... Ik doe min werk òòk goed maar zou het niet moeten proberen om er zo de kantjes vanaf te lopen. Anderzijds ja...kwestie van vraag en aanbod zeker? Want inderdaad, een goeie kuishulp vinden is verre van evident!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad èn ze worden onderbetaald vind ik. Tenslotte doen ze het vuile werk voor een ander :-).

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)