Een portie griezelen en boeken à volonté in deze prachtige herfst

 Wat een heerlijk herfstweer is het toch. Zalig gewoon.
En ook volgende week gaat dat gewoon doorgaan zo en dat is alleen maar Top want volgende week breng ik met de kinderen door in de Limburgse bossen (de man blijft gewoon doorwerken en de oudste dochter ook).

Afgelopen week is er al veel gegriezeld op een kindvriendelijke manier.
Op school was het echt een TOP week (kijk hier maar eens naar De heksendans door de juffen van De Appelboom, maar ze werkten ook rond de herfst en deden verschillende wandelingen. Dat vind ik zo fijn aan deze school. Hoewel het een katholieke dorpsschool is lijkt ze heel erg op een Freinetschool met projecten, oog voor de natuur en heel veel thema's. En het kind is ontzettend belangrijk. Een superschooltje. De Appelboom.

De herfst vind ik dan weer een supermooi seizoen. Alleen het korten van de dagen vind ik maar niks.

Het is niet de bedoeling dat onze kinderen in deze periode niet meer kunnen slapen, maar zelf hou ik van een portie 'eng en griezelig'. Ik bestelde alvast twee reeksen op DVD. American Horror Story deel vier en The walking dead volume 5. En sinds mijn jeugd ben ik fan van Stephen King. Ik geeft toe dat mijn moeder me wel ooit eens verboden heeft nog een boek van hem te lezen nadat ik na één boek niet meer naar bed durfde. Toen was ik 14 !! De boeman was dat :-). Over 'iets' in de kast ! Nu kan ik daar mee lachen, maar toen geloofde ik het plots echt. Daarom is hij tot op heden nog steeds mijn favoriete auteur.

Daarom gingen we ook naar de Halloweendag van bOEk&kOEk in Herdersem. Een heel eind uit onze buurt. En natuurlijk kwamen we thuis met een heerlijke boekenoogst.



Zo ging mijn zaterdag voorbij samen met zes van de kinderen.

Morgen zal het dus inpakken worden, maar ik wil toch nog eens heel graag hier in de buurt gaan wandelen én nog eens uit eten met de man want ik ga hem een week niet zien. Of toch zo een beetje.
Voor sommige ouders lijkt dit 'raar', maar wij zijn dit gewoon om regelmatig een paar dagen zonder elkaar te zijn. Ik zou het eigenlijk liever anders hebben, maar soit. Hij kan dan opladen zegt ie en ik doe het voor 'de kinderen'.

Fijn weekend. Geniet ervan. Van de kleuren, van de temperatuur, van de gekte, van alles, ...
Ik sluit nog even af met twee foto's van onze Nele. Gewoon omdat ik het een supermooie foto vond( de ene dan toch al zou ze van mij nooit zo buiten mogen ;-). De andere is natuurlijk helemaal Halloween ;-).

Reacties

  1. Grote griezels! Alvast een heel fijne week toegewenst samen, geniet ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. fijne vakantieweek gewenst!en Nele staat heel goed met die knalrode lippen

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)