Een zondagse wandeling

Nog even was ik in twijfel.
In mijn zetel binnen blijven en gewoon onder mijn dekentje kruipen en te lezen of toch de wandelschoenen aantrekken en een wandeling maken want het was zo een schoon weer.
 
Het was zo verleidelijk om te kiezen voor de gemakkelijkste keuze. Maar de man gaf duidelijk aan dat hij ook eens even het huis voor hem alleen wou :-).
Dus trok ik alsnog de wandelschoenen aan voor een wandeling in eigen streek. Samen met Mats die met geen stokken binnen te houden was.
En zo leerde ik weer nieuwe wandelpaden in eigen streek kennen.
Onze Mats zag het helemaal zitten wandelend langs het Nonnenbos waar Fee haar boom geplant is en langs drassige paadjes dat niet zo ideaal waren met de koets, maar ik heb op mijn ééntje mijn plan getrokken.
Ik woon in een erg landelijke en mooie streek. Dat besefte ik weer. Het is zo goed wonen hier.

Het weer was goed. De zon was wat verscholen, maar de temperatuur was goed.
Tegen de tijd dat we aan de kapel op Luipegem kwamen lag Mats in slaap. Deze kapel ben ik al vaak met de auto gepasseerd wanneer ik de kinderen naar school breng of weer ophaal. Nu kon ik er even stilstaan. Het ligt vlak bij de wandelpaden. Dat wist ik niet eerder. Door te wandelen zie je altijd zoveel meer. En onze Mats was dus zelfs in short vandaag :-).
Zalig nog eens gewoon te wandelen.
Terug thuis maakte ik meteen een ovenschotel met heel veel groenten.
En nu is de dag alweer bijna om.
 
Ik hou zo van dit leven. Laten we afsluiten met een liedje.
 
Nog een hele fijne zondagavond.
 

Reacties

  1. ja lekker he, wandelen door de natuur, het brengt mij ook altijd energieker thuis, ook of juist als ik eigenlijk geen zin erin had, in dat wandelen. Rare mensen zijn we eigenlijk...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn zo'n wandeling. Dat geeft energie!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad dat wou ik ook zeggen. Geeft energie wandelen. Het lijkt me inderdaad een mooie omgeving. Lekker rustig. Wij hadden zelfs 2 dagen dat we overdag de kachel niet aan hadden, hoe bijzonder is dat in december.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. juist terug van een fikse wandeling met de hond,ga ik wat blogs lezen ,en wat zie ik:het gaat bij u over wandelen.wanneer je een huisdier hebt verplicht je dit wel uit de zetel te komen maar daar hebben we deugd van!!
    Mats in slaap gevallen in de buggy..wat heb jij gemakkelijke kinderen,die kunnen precies op verschillende plaatsen in slaap vallen.wanneer mn kleindochtertje in de buggy zit valt die nooit in slaap,alsook in de zetel niet..jij hebt geluk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk zo'n wandeling! Van wandelen kom je tot rust vind ik altijd. Ik wandelde afgelopen zondag naar de kerk.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)