Over afvallen, de Sint en de kapselfoto.


Ik ben niet zo goed in foto's trekken van mezelf :-), maar voor de geïnteresseerden is hier de kapselfoto. Wat hou ik van mijn kort kopje !
Verder ben ik nu een paar dagen bezig met afvallen. Er is één kilo af. Wat is één kilo? Ik moest daar toch behoorlijk wat moeite voor doen. Ik maakte een schema op met dit boek van Weightwatchers en meteen voor 14 dagen. In dat schema dat op mijn aanrecht ligt moet ik me van mezelf (bijna)strikt houden. Van het ontbijt tot het dessertje. Naast dat schema schrijf ik erbij of wanneer ik iets extra gegeten heb zoals een praline ;-) ofzo.
Ik geef toe dat het me moeite kost, maar effectief is er al een kilo af.

Tien jaar geleden viel ik al eens 20 kilo af met WW (na kind 5 Wouter) en na nog twee meer kinderen viel ik nog eens 10 kilo af. Ook met WW. Beiden in combinatie met meer bewegen.
Nu zit ik weer op mijn gewicht van na de geboorte van Wouter :-). Dat was dus in 2003.
Naar de bijeenkomsten gaan lukt mij voorlopig niet. Ik weet niet of dit ook opnieuw ga doen. Ik zal wel zien.
Het streefdoel is geen 20, maar 10 kilo.

De lichaamsbeweging beperkt zich voorlopig tot trappen lopen :-). Daar moet ik nog aan werken. Het is de bedoeling dat ik alleszins iets meer ga doen. Fietsen, wandelen en misschien lopen. We zien wel. Ik doe het kalm aan. Beetje bij beetje.
Mijn huis opnieuw opruimen is ook een actief werkje.
Ondertussen hebben de oudere kinderen examens. Afgelopen week zijn er ook verschillende kinderen  ziek geweest. Ik ben dus veel thuis geweest, maar dat vind ik niet erg.
En vanavond komt de Sint dan. De haard is er klaar voor. Er liggen kussens in zodat Piet zacht valt of speelgoed niet breekt. Een grote haard in een groot gezin. Ze zingen Sintliedjes en zetten om vijf uur al schoenen klaar.

De zoon van acht heeft het hele sprookje door en vraagt of ik dan die koptelefoon gekocht heb. Ik murmel maar wat en neen. Ik heb er geen gekocht want dat zegt hij nu pas.
 
Na mijn vorige blog kreeg ik lieve reacties via mail ook. Bedankt daarvoor.
Dat doet deugd.
Eén mail van L. gaf mij een goede kijk op mijn eigen leven. Ik heb er veel aan gehad.
En besef ik dat ik veel dankbaarder moet zijn voor alle moois in mijn leven en dat probeer ik nu ook weer.
Wat niet wegneemt dat ik sommige veranderingen in mijn leven ècht wil. Omdat ik mij daar ook fysiek en geestelijk fijner door voel. Zoals het opruimen. Dat deed vorig jaar ongelooflijk deugd. En dat wil ik weer doen.
En het afvallen is om me fysiek beter te voelen.
 
Uiteraard zullen er altijd beren op de weg zijn. Maar als ik ze kan relativeren en dankbaar kan zijn om al het moois moet het lukken.
 
Een man die gezond is om voor ons allen zoveel te kunnen werken.
Gezonde kinderen.
Genoeg geld en goed voedsel.
Een mooi dak boven ons hoofd.
Thuis kunnen blijven.
Toch nog tijd vinden om te lezen, films te kijken of te wandelen.
Geen pijn hebben.
 
Ja. Ik ben best dankbaar voor dit alles. Alleen vergeet ik het af en toe een keer ;-).
 
Ik wil dus eigenlijk niet zo heel veel vind ik.
 
Fijn Sintweekend.
 
 

 


Reacties

  1. ah,daar horen we een weer een positievere Sandra,das goed!!mooi kapsel,ik heb het ook zo kort.ook fijn dat de sint nu toch van plan is jullie huis te paseren!knipoog!geniet ervan!!!debora

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi kapsel staat je heel goed. Fijne avond met de Sint.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuk haar.. Ik hoop dat jullie een heel gezellige sinterklaas hebben gehad en zo mooie herinneringen hebben gemaakt met elkaar. Kostbaar is dat..
    Wij vierden sint bij onze dochter met haar gezin. Wat leuk om te zien hoe tradities zich voortzetten. Goed dat je afgevallen bent. Ik vind dat heel knap. En wat goed dat je je zegeningen wilt tellen (maar soms mag je best moe zijn en even niet tellen).
    Geniet van de dagen die God je geeft met al die prachtige kinderen van je.Fijn weekeind

    BeantwoordenVerwijderen
  4. We hebben dat allemaal wel denk ik zo n periode waar we ons minder in ons vel voelen, en donkere grijze dagen helpen dan ook niet echt en vergeet niet wat hormonen in je lijf doen. Vertrouw er maar op straks schijnt de zon wel weer en doe ondertussen maar veel dingen die je happy maken

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)