Over teveel chocolade, lezen en samen slapen

 Na één dag zijn ons kinderen de chocolade eieren al beu.
Dan is het dus tijd om andere dingen te zoeken om de chocolade te verwerken.
Deze ochtend ging ik tijdens het stormweer naar de markt. Er stonden amper kraampjes, maar gelukkig wel de fruitboer waar ik drie pakjes aardbeien kocht voor 5 euro.
Thuis werd er dan chocolade gesmolten, aardbeien werden er in geduwd en op stokjes gestoken. Dat was een lekker dessertje voor na het eten.

De man verstuikte gisteren zijn voet en bracht een tijdje op spoed door. Gelukkig was het niet al te erg, maar pijn deed het wel dus was het voor hem vandaag platte rust.
Zelf bracht ik een hele middag al lezend door.
Mijn boek moest vandaag nog uit zodat ik in maart toch minstens één boek gelezen zou hebben want mijn lezen staat op een laag pitje.
Het is niet gelukt. Dat uitlezen. Het zal voor morgen zijn.
Daarmee besloot ik ook om de brui te geven en niet meer mee te doen met de Verbeelding Book Challenge 2016.
Hoewel het me vorig jaar aardig gelukt was om de lijst te volgen lijkt het me dit jaar iets te hoog gegrepen.
Ik besloot een draai te geven aan mijn lezen.
En volg de lijst op de kalender van De madame. Ik ben nu dus bezig in het boek dat in februari stond. Butcher's crossing van John Williams. Hij is bijna uit en hij is goed. En zo wil ik ieder boek (in totaal 12) lezen. Dat is voor mij deze keer een haalbare kaart aangezien ik momenteel mijn leesverslaving deel met een andere verslaving. Namelijk Tv series kijken. Ik heb net seizoen 1 tot 5 van The Games of Thrones achter de kiezen...
Deze ochtend deed ik gewoon het alledaagse huishouden. Naar de markt gaan en de was, maar nu de man thuis was konden we eens wat ander soort gesprekken voeren. Zoals : hoe zit dat nu met ons Fee. Gaan we gaan haar bij Lies te slapen leggen nu daar plaats is of laten we haar nog wat bij ons op de kamer. Fee wordt twee in mei en ik wil haar nog wat bij ons in de kamer houden, maar de man wil haar liever verhuizen. Daar zijn we dus nog niet uit...Onze jongste kinderen hebben altijd lang bij ons geslapen. Eén der jongens was al vijf toen hij verhuisde van kamer. Hoelang sliepen die van jullie op de kamer?

Ondertussen wordt er hier in huis ook weer geschilderd. Namelijk de schade van het lek wordt weg geschilderd en de kinderkunst die er na twee jaar op de muren zit en ook één der slaapkamers krijgt een laagje verf. Een intensief werkje.
Wat doen jullie met de paaseieren?
 
Aangezien het weer een beetje minder goed is zit ik niet in Zeeland, maar gewoon lekker thuis.
Daarom zullen de kindjes morgen weer het speelplein onveilig maken.
Hopelijk kunnen we tegen het einde van de week toch nog richting Zeeland vertrekken.
Helaas zijn de nachten en dagen nu nog net iets te fris.
 
Fijne avond nog.

Reacties

  1. De plafondverwarming in je caravan geeft voldoende warmte 's nachts sandra. Da miste ik in de nieuwe caravan want ik ging steevast de hele paasvakantie met de kinderen naar daar. Zalig rustig is het daar dan. Nu zijn we aan een nieuw hoofdstuk begonnen, een camper. Heel veel beterschap voor tim, stilzitten zal in zijn geval best moeilijk zijn zeker?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar verschoot ik van. Dat die nog zoveel warmte gaf. Ik heb die de dagen dat ik er was ook opgezet om de kilte wat uit de caravan te jagen. Met succes samen met de kachel. Ik moet donderdag nog naar de tandarts, maar vrijdag vertrek ik zeker wel voor een paar dagen. Waarschijnlijk tot dinsdag (Niels zijn verjaardag). Als er dan niet teveel regen valt ga ik terug donderdag tot zondag. Ik ga me door minder weer niet laten tegenhouden, maar 11 graden is net iets te weinig :-).
      En Tim is vandaag al terug gaan werken zenne. Mankend en met veel pijn, maar niets kan hem tegenhouden.

      Verwijderen
    2. Dat was te denken he. Tim toch! Ik heb vorige week de ligamenten in mn voet gescheurd door hem om te slaan. Pijn dat dat doet!! Maar op spoed hebben ze dat in een gips gedraaid. Na enkele dagen rammelde dat ding langs alle kanten omdat mn voet niet meer zo dik was. De huisarts kon er ook niet mee lachen en heeft de gips eraf gehaald. Ijs en omhoog leggen is de boodschap. Veel plezier in zeeland!

      Verwijderen
  2. Oh hm mijn kinderen kregen zo rond 2 jaar een eigen bedje, op eigen plekje/kamertje. Maaaaaarrrr....de werkelijkheid was/is dat ze nog geruime tijd regelmatig bij ons in bed kwamen, en soms ook meteen daar de nacht begonnen, omdat de 2 jongsten op een kamer slapen en er soms een hoest bv daar kon de ander dan niet van slapen.
    Ook de oudste dochter komt soms bij me kletsen en dan vallen we soms in slaap, dan gaat de man maar in haar bed slapen, als hij naar bed gaat. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja. Dat herken ik wel met de jongsten :-).
      Met de oudsten babbel ik weleens in de zetel beneden tot ik zelf in slaap sukkel.

      Verwijderen
  3. Vervelend en pijnlijk een verstuikt been, maar bewegen is niet verkeerd.
    Lijkt me ook nog wat koud in de caravan. Volgend weekend hebben ze het over 14 graden dan is het in Zeeland vast een paar graden hoger.
    Onze zoon sliep nooit bij ons in de kamer, mits er wat was dat we hem even op pakten en bij ons in bed legden, en met voeden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja. Ik denk dat het vanaf vrijdag lekker weer wordt. Ik kijk er naar uit.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Hoe is 't?