Waarom bloed laten trekken toch nuttig is.

Het resultaat van mijn bloedonderzoek kende ik een dag later omdat ik gisteren vergeten bellen was.
Ik blijk niet immuun voor toxoplasmose, maar dat is al altijd zo geweest dus no worries op dit vlak.
Mijn vitamine D tekort is ondertussen oké. Maar het blijkt nu dat mijn schildklier te snel werkt.

De dokter vroeg of ik daar eigenlijk al iets van gemerkt had. Eh? Neen, denk ik ! Tot ik ging opzoeken wat de symptomen zijn. Wat er maandag bijgekomen was ging er ook zeer snel weer af. Vandaag bleek ik op één dag zelfs 700 gram lichter, maar daar word ik blijer van.
En ja. Ik zweet veel meer dan anders en heb meer hartkloppingen, maar ik dacht dat dat kwam doordat ik wat sportiever geworden was.
En ja. Ik slaap slechter (en ik heb sinds mijn zwangerschap echte nachtmerries waar ik vroeger nooit last van had). En oké. Ik ben meer prikkelbaar (vooral van de man kan ik niet veel meer verdragen ocharme)en vermoeid ben ik ook, maar ik dacht dat dat er allemaal gewoon bij hoorde. Niet?
Gisterenavond lag ik ook weer van de ene minuut op de andere te ronken in de zetel. De man heeft me moeten wakker maken (het was half 10 ofzo).
Ook heb ik veel spanning in mijn nek en schouders. Daar zal ik binnenkort ook iets proberen aan doen.

De dokter vindt het nog niet meteen een probleem en ik dus ook niet al zal ik het wel moeten melden aan de gyn op 22 juni. Dan moet ik namelijk een Nipttest ondergaan. Sterk aangeraden door mijn gyn en mijn huisdokter en zelf wil ik het ook graag.

Ons Esther heeft een niet werkende schildklier. Dus nu zijn we met 2 in de familie die wat met de schildklier aan de hand hebben.

Voor de rest voel ik mij prima. Ik voel mij heel gezond. Vandaag heb ik weer 16 kilometer gefietst.

En ik heb nog steeds de drang om te ontspullen. Daar blijf ik echt mee bezig. Ik vind ons huis tegenwoordig zelfs te groot en te vol. Het rare is dat ik daar echt last van heb.

Maar goed. We zien wel hoe dat verhaaltje verder afloopt...

Reacties

  1. Ik was geintrigeerd wat bloed trekken was, blijkt dus belgisch voor het nederlandse bloedprikken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn schildklierwaarden zijn ook wat te hoog maar net niet zo dat ik er medicijnen voor gebruik. Daar is hier ook nog niet zo gemakkelijk aan te komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier ook afwijkende waarde maar alleen bij zwangerschap

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)