Hoe ik begin aan inpakken voor 10 dagen Chirokamp

Nog één week en dan vertrekken er drie jongens (Wouter van 12, Niels van 9 en Thijs van 7)op kamp met de jeugdbeweging.
Al onze kinderen (ook de oudsten)zijn vele jaren bij de jeugdbeweging geweest dus ik heb al ingepakt voor vele kampen.
Ik vind het heel jammer dat de oudsten niet meer gaan en dat ook onze dochter van 16 onlangs beslist heeft om niet meer te gaan. Want geen van hen is ooit leiding geweest.

Maar goed. Er gaan er toch nog drie momenteel en volgend jaar gaat Liesje ook. Dan gaan er weer vier.

Vandaag is de laatste zondag dat het Chiro is en Wouter is al vertrokken naar Bobbejaanland. Straks gaan ook de andere twee jongens ergens heen.
Vandaag moeten de medische fiches binnen.

En dan heb ik nog een week om er voor te zorgen dat alles in orde is om onbezorgd op kamp te vertrekken.

Hoe begin ik?

-Eerst en vooral was ik de slaapzakken en leg die nadien opzij. Samen met twee kussens.
-Dan begin ik met het ondergoed opzij te leggen. 10 onderbroeken, 5 hemdjes en 10 paar kousen.
-Nadien volgen 10 shorten en 10 T-shirts van het meest versleten soort :-).
-Dan zoek ik per kind 10 plastiek zakjes en begin ik per zakje 1 onderbroek, 1 paar kousen,1 short en 1 T-shirt bijeen te zoeken en in de zakjes te steken. In vijf zakjes gaat ook een hemdje mee.
-Dan zoek ik 5 truien of gilets (niet te warm, maar ook niet te luchtig), maar die gaan los in de valies
-2 pyjama's. Een warme en een frissere.
-1  jas van het soort dat regen en wind kan verdragen
-1 paar stevige bottines en sportschoenen (die kunnen na afloop voor de vuilbak zijn dus rekening mee houden). Soms geef ik sandalen mee, maar alleen als ze al goed gedragen geweest zijn. Laarzen en een extra oud paar schoenen.
-5 paar kleine handdoeken, 2 grote en 3 washandjes
-Een toiletzak waar in gaat: een nieuwe tandenborstel, tandpasta, douchegel (geen shampoo of borstel voor de jongens wegens het korte haar), bekertje en zonnemelk.
-Een vijftal pakjes zakdoeken!
-Een rugzakje met een drinkbus er in.
-Een adressenlijstje en postzegels
-Een leuk boekje of strips

Mijn stylo om alles te handtekenen ligt klaar en ik teken alles. Ook gaat er een lijst mee in de valies om te melden wat er allemaal in zit. Niet dat dat veel uitmaakt. Foto is trouwens van vorig jaar!!

Dit gebeurt allemaal de eerste dagen.
Ik bekijk dan ook nog eens DE lijst om te bekijken wat voor extra's ze nodig hebben. Dit jaar bijvoorbeeld een WITTE t-shirt. Dus ik zal de Hema nog moeten binnen wippen. Of voor de oudste zoon: Hipster kledij, rode kledij en kledij dat supervuil mag worden (zie: nadien meteen de vuilbak in kan: daar maak ik dus een zak voor met de mededeling: bunkeren!!)

In die dagen bekijk ik ook of ik nog iets extra's moet aankopen.
Zo moet ik ieder jaar weer zaklampen kopen. Soms nog extra ondergoed want ook de komende dagen en wanneer ze terug zijn dienen ze het nodige ondergoed te hebben.
Ook moet ik soms in de Chirowinkel nog extra kousen of nog een extra uniformbroek gaan kopen.
Ik was dan ook heel veel dezer dagen.

De avond voor vertrek zet ik alles klaar in de hal en ook de veldbedden worden klaargezet.
Het uniform wordt klaar gelegd. Inclusief de kousen.
Ook de ID's worden klaar gestoken. Bij de oudste zoon moet ik vandaag al zien of hij zijn ID wel nog heeft of ik nog naar de politie moet voor een aangifte van verlies :p.

Het inpakken geeft mij behoorlijk wat stress want ik wil niet dat ons kinders iets tekort komen op kamp. Toch vergeet ik elk jaar wel iets of heeft een kind iets niet gevonden omdat het in een zijzakje zat (bijvoorbeeld de zaklamp!).

Komende week begin ik ook aan het inpakken voor mijn eigen 4-5 dagen in de Limburg met vier van de andere kinderen. Maar daar ben ik snel klaar mee. Op een uurtje ben ik ingepakt.

Als jullie nog tips hebben zijn ze welkom.

Eén tip kan ik wel nog geven. Begin niet de avond voor vertrek met het inpakken want als je iets niet hebt kan je het dan niet meer halen...

Reacties

  1. Amai ik kan heel goed inkomen dat je daarvoor stress hebt.Ik ben het nu wel gewoon van inpakken omdat onze zoon tijdens de week in een mpi verblijft .Maar als hij op kamp gaat met de cm ben ik ook al dagen van te voor daarmee bezig.Ik moet ook rekening houden met het feit dat ik enkel in het weekend kan wassen aan zijn kleren daar hij dan maar thuis is.Elk jaar was het kamp 10 dagen (nu gelukkig maar 7) want dat is een heel grote hoop kleren voor een jongen van 2 meter (en dus grote kleren heeft ) om in te pakken.
    Hier ook voor elke dag verse kledij en idd ook die die het meest versleten is .Ik kijk er dan ook niet om als er kleine gaatjes in zijn T-shirts zitten voor op kamp want kamp dat is spelen ravotten en vuil maken (anders is het geen kamp).
    Ik moet zeggen bij de jomba vakanties van de cm zorgen ze er wel voor de gasten proper en netjes zijn gewassen en dat ze inderdaad elke dag hun propere kledij aan hebben.
    IK hoor dikwijls verhalen van ouders waarbij hun kind thuiskomt met meer propere kledij dan vuil .Ik zou daar niet mee kunnen lachen.
    Ik wens je heel veel inpakplezier en hoop dat je niet te veel stress hebt maar liever jij dan ik ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb nog verschillende nieuwe LED zaklampjes voor je met verschillende functies continue licht fel-medium en zwak licht, knipperend en een SOS functie. Geheel lichtmetalen duurzame lampen excl. AAA batterijen voor 12,50 per stuk. Kan verstuurd worden, ik woon 20 km west van Bergen op Zoom.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ben je toch een geweldige moeder!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik laat mijn kinderen van 9 en 12 zelf inpakken. Ik geef ze een lijstje. Weten ze ook wat er mee is. Ben ik vorig jaar mee begonnen en het valt prima. Van te voren zorg ik dat alle kleren schoon in de kast liggen en alles op zijn plek ligt. Kunnen ze het zo pakken.* en natuurlijk check ik n og maar dat weten ze niet. Als we thuis komen pakken ze ook zelf uit.Kost nu allemaal meer tijd maar ik hoop dat ze het hierdoor leren en we reizen momenteel heel veel dus het gaat steeds sneller.
    Maar ik weet niet of het bij jou zou werken met zo veel kinderen.
    Succes met pakken 😉

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)