Jippie! Eindelijk vakantie !

Deze ochtend kon deze er nog wel in nadat ik me overslapen had na een etentje met 'de mama's'.
Een heel plezant avondje uit was het weer (kwekkwekkwek, maar ik kom zo nog eens iets te weten), Maar het hangt dus wel in mijn kleren. Sebiet moet ik echt de zetel in.

En omdat het hard aan het regenen was nam ik de auto en reden we eerst langs de bakker achter donuts want dat doet deze gemakzuchtige moeder als een zoon gaat trakteren voor zijn verjaardag. De tijd dat ik uren bezig was met een traktatie (meer dan tien jaar geleden) zijn al even voorbij. Ons kinderen malen er totaal niet om. Integendeel. De donuts waren een succes :-).
Tegenwoordig kijk ik alleen nog verbaasd naar ouders die er een heel kunstwerk van maken.

Dan kinderen afzetten op school en dan dus een snelle date met de man en koffie. Man en ik zien elkaar amper. Soms nachten achter elkaar alleen in bed (en je weet wat daar van komt!), maar af en toe is hij in de buurt en hebben we ongestoord half uurtje.

Gisterenavond tijdens het etentje kreeg ik het goede nieuws dat ook oudste geslaagd is en dat is ze ginds nu nog aan het vieren.

Dan ging ik het dorp in om nog gerief te halen voor het zomerkamp en omdat ik zag dat er niemand bij de kapper zat besloot ik mijn plat geregende kapsel onder handen te laten nemen. Eigenlijk pure verwennerij hoor. Verzorging, massage, ... Je weet wel.
Dan in allerijl nog langs de boekhandel om wat vakantielectuur te halen voor zoon en nog wat bestelde Dvd's  op te halen. Nu mijn boekenverslaving achter de rug is heb ik een nieuwe...

Toen snel naar 't school want het was maar een halve dag.

Zo!

De regen deert mij totaal niet want al mijn kinderen zijn geslaagd dus mijn dag kan niet meer stuk al moet ik nog naar drie oudercontacten (maar ik weet de resultaten dus al!).

De mensen klagen steen en been over het weer. Overal !
Het enige dat ik jammer vind is dat onze kinderen meer binnen zitten dan en dat hun kampplaats waarschijnlijk ook één modderpoel is en ik daar rekening ga mee moeten houden.
Aan het weer kan ik niets veranderen dus klagen heeft totaal geen zin.
Neem het zoals het is. Ga buiten met goede regenkledij!!
Maar ik heb makkelijk praten. Ik heb ondervonden dat ik zelf niet buiten kom wanneer het boven de 25 graden is want dat vind ik veel te warm. Ik kan wel van de zon genieten, maar al teveel gezweet is niet aan mij besteed en ik blijf meestal veilig in de schaduw.
Ideaal is tussen de 18 en 25 graden vind ik. Zoals gisteren. Mooi weer. Geen regen, maar ook niet te warm. De kinderen speelden in de speeltuin en ik deed een terrasje ondertussen. Ik genoot!

Daarom deert het mindere weer mij nu ook niet.

Vakantieplannen? Daar blog ik de komende dagen over.

Reacties

  1. Ah, heerlijk jullie zijn al vrij. Geniet ervan.
    Wij ploeteren nog voort!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn nieuws allemaal zeg! En wat fijn dat alle kinderen geslaagd zijn! Deden ze allemaal in 1 jaar eindexamen? Of werkt dat in België anders, haha. In ieder geval lekker veel positiviteit in deze blog :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het weer deert ook mij niet, integendeel. Ik vraag me af wat ik in spanje ga doen haha. Met ijsblokjes in mn sletsen wandelen denk ik:) proficiat aan de hele bende!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Hoe is 't?