Zonovergoten zondag in Zeeland

 Net voor het weekend kreeg ik nog een zelfgemaakt bloemstukje van één der zonen. Ik hield meteen van de kleurtjes.
Afgelopen weekend besloot de man eens uitzonderlijk (bijna) niet te gaan werken. Zaterdagochtend gingen we samen naar de zwemlessen (man wist niet wie er eigenlijk zwemmen ging!), naar de bank (bijna hebben we een 2de aflossingsfeestje)en naar mijn ouders.
Nadien weer hop naar huis. De dag was grijs en de man zag het niet zitten om naar de camping te vertrekken want het zou slecht weer worden.
Ik was echter niet tegen te houden. Het was een maand geleden! We moesten gewoon eens gaan zien ginds. Ik zou de laarzen en regenkledij wel meenemen. Geen probleem. Dan konden we toch gaan wandelen enzo...
Ginds aangekomen scheen de zon :-) en kregen we meteen een zak vol poppen van één van de buren.
Even later gingen we een lang terrasje doen en aten er meteen ook wat. Het was een 20 graden en geen regen. Eigenlijk ideaal.

De zondag scheen de zon van 's morgens vroeg tot 's avonds laat en werd er aan onze caravan 28 graden opgemeten. Ik had helaas amper iets zomers mee, maar ach. Broeken kunnen opgestroopt of uitgedaan worden en truien ook. We gingen HOP naar het strand om te ploeteren in het water en te zitten in het zand. Ik nam een picknick mee (bokes met ei) en drank en veel schepjes en emmertjes.
 Onderweg kwamen we veel lieveheersbeestjes tegen.

Gelukkig was er op het strand een klein beetje wind. Mensen lagen er in bikini en de man deed op een gegeven moment alles uit behalve zijn onderbroek. Warm, warm, warm, zon, zon, zon.
Dat ging zo de hele dag door. Ik las veel en at teveel vuiligheid (zie koekjes). Maar dat beweeg ik er deze week weer af.
's Avonds vertrokken we om half zeven en was het nog steeds volop zon en 24 graden.
20 minuten later kwamen we een grijs België binnen. Toen beseften we pas dat het bij ons thuis niet zo een schitterend weer geweest was.
De kinderen thuis vertelden over verschrikkelijk onweer en regen.
Bij ons dus niets, maar dan ook totaal niets gezien of gehoord in Zeeland.
Kortom. Wat waren wij weer gelukzakken en wat een goed idee van mezelf om toch naar ginds te vertrekken ondanks de voorspellingen. Ja. Pluim voor mij (haha).

Vandaag ga ik over de 20 kilometer fietsen.
Ik ben al naar de markt geweest waar het over de koppen lopen was.
Dat kan mij zo een fijn gevoel geven. Fietsen, afgeladen vol van de markt komen, op de markt een koffie drinken, terug thuis uitpakken, ... Ik voel mij dan zo intens tevreden.

Ook het feit dat ik weer ga aflossen geeft een spannend, maar goed gevoel. Morgen meer hierover !!

Geniet nog van deze zonnige maandag.
Nu even weer de administratie bijbenen.

Reacties

  1. Heerlijk genoten, goed plan van jou en fijn dat de man ook meeging. Samen is toch een stuk fijner.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ZAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAALIG

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)