Dag 16: Let's Go !

Gisteren gingen er nog twee naar het speelplein terwijl ik nog de allerlaatste dingen in huis haalde: mini tubes zonnecrème, bergschoenen voor de grote dochter, fruit en koeken, drankjes, beleg voor op de sandwiches onderweg, enzovoorts.

Vandaag was ik alweer als eerste beneden en keek ik nog eens na of alles klaar is. Ja! Bij de zeven grote valiezen kwamen nog 2 volle Ikeazakken met jassen en schoenen, een krat vol medicatie, eten, melk, enz..., twee zwemzakken en vier rugzakken. Alles staat klaar. Enkel nog langs de bakker en even smeren en dan kunnen we wegwezen. Ook onze buren vertrekken vandaag richting Frankrijk dus gisterenavond werd er nog even gebabbeld.

Ik vertrek anders dan andere jaren. Daar zullen de aanslagen van het voorbije jaar zeker voor iets tussen zitten.
Maar ik wil toch even genieten van een andere mooie omgeving en ons kinderen weer een ander stukje van Europa laten zien.
Gisteren kwamen er van de kinderen uit nog een paar vragen na de aanslagen.
'Mama? Wij gaan toch naar Frankrijk? Maar daar woont toch die stoute meneer!'
Dan heb ik uitgelegd dat er inderdaad een stoute meneer veel mensen dood gedaan heeft en dat dat heel, heel erg is.
Maar dat wij ergens anders naartoe gaan in Frankrijk en dat ze veilig zijn bij ons. Dat ze niet moeten bang zijn of zich zorgen moeten maken. En dat we nadien doorreizen naar Zwitserland en dat er daar
alleen maar bergen zijn en leuke dingen.

Eerlijk gezegd vond ik mijn uitleg allesbehalve goed :-(. Is het wel de waarheid?
Dat er een staatsgreep is gepleegd in Turkije probeerde ik maar even te negeren. Vandaag geen kranten en nieuws meer.

We hebben plannen de komende dagen...
Ik ga elke dag zwemmen en Tim elke dag naar de sauna.
Ons kinderen gaan het ook leuk hebben want er is daar veel animatie.
We gaan elke dag wandelen.
Het weer gaat oké zijn. Niet te warm en hopelijk nooit te koud.
Ik wil er lezen en de DVD's blijven voor een keer gewoon thuis.
En Geen nieuws aub. Ik wil mij afsluiten van de wereld.

Let's Go.




Reacties

  1. Veel plezier en t komt zekers goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik had gisteren na Nice ook een beetje zo'n gevoel. Ik steek gewoon even mijn kop in het zand en wil helemaal geen nieuws zien. Ik heb er genoeg van. Ik hoef geen tientallen foto's en beelden te zien om in te schatten dat het erg is.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)