Dag 44: A new car & opruimeritis

De hele dag ben ik bezig geweest met kledij.
De gewoonlijke zaken zoals wassen, sorteren en hopen maken per persoon.
Maar vooral ook: de kasten uitmesten. De te kleine kledij sorteren in :

1°Kan dit nog voor een ander kind dienen?
2°Probeer ik het te verkopen of geef ik het weg aan iemand?
3°Gaat het in de vuilzak voor de kledingcontainer.

Dan stuk per stuk uit de kast halen, mooi in hoopjes leggen en terug mooi in de kast. Wat een zee van plaats is er dan opeens in de kasten!
Ik ben hier eigenlijk al de godganse dag mee bezig.

Vier vuilzakken vol gingen al naar de container. Ik voelde me er een beetje ongemakkelijk door (Hebben wij echt zoveel kleren? Verbazend!), maar ook het kleine meisjesgerief doe ik nu weg.

Tussendoor zocht ik het rommelmarktgerief bij elkaar en zette alles klaar om morgen mee te nemen want ik ben vandaag dus toch niet vertrokken naar de camping. De zin was er gewoon niet.
Morgen ga ik wel omdat ik ingeschreven ben voor die rommelmarkt. Ik heb kratten vol gerief! Wat krijgt een mens altijd veel bijeen.
Het is jaren geleden dat ik nog zelf op een rommelmarkt stond, maar ik heb er wel zin in.
Nadien wil ik het liefste weer naar huis komen, maar ik zie wel...

Nog vandaag ging de man onze nieuwe auto ophalen die al 14 (!)dagen in de garage stond te wachten. De garage had al een paar keer gebeld :-).
Dat het zolang duurde kwam doordat ik eigenlijk bijna niet thuis was. Maar ook omdat ik maar met de Volvo bleef rondrijden.

Mijn eerste kilometers met de auto zitten er ondertussen op.
Een Volvo XC 90 of een Ford Tourneo minibus. Het is een serieus verschil!
Het is minder luxe natuurlijk. Het voelt meer als een 'busje'.

We reden graag met de Volvo. Hij heeft goed dienst gedaan, maar werd te klein en er kwamen aldoor mankementen aan met zijn 196000km op de teller. Nu heb ik negen plaatsen in plaats van zeven en een dubbel zo grote koffer.
Tim had nog meer spijt dan ik dat het tijd werd voor wat anders.

Vanavond is het hier weer Dodentocht en het is dus heel druk in het dorp.
Zelf ga ik verder doen met de kasten uitmesten.
Ik word altijd heel blij en voldaan van dat werkje.

Fijn weekend!

Reacties

  1. een goeie verkoop op de rommelmarkt Sandra ,dat je mag veeel spulletjes verkopen!!proficiat met jullie nieuwe wagen,dat hij terug ook zoveel kilometer op zn teller mag krijgen en jullie overal veilig brengt.veel volk zal er in bornem wel weer zijn(we gaan dit dan zien in tv).iemand van hier in ons streek (westvlaanderen)die we kennen stapt ook mee voor een goed doel voor kindjes.fijn weekend en geniet!groeten Debora

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wel veel ruimte dat is ook handig!Hopelijk mag je er lang van genieten. Overigens nog van harte met de jarige.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje. Die grotere koffer is zeker mooi. Nu kan ik mijn rommelmarktgerief zelf meenemen.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)