Dag 50: Nieuwe boeken -en serieoogst, fitnessen en my little girl

Vorige week ging ik nog eens naar de fotograaf met de jongste telg. In de hoop dat ze deze keer zonder tranen op de foto zou willen. Thuis is dat geen probleem, maar bij 'vreemden' is het iets anders. Ook deze keer lukte het niet. Bovenstaande is de enige gelukte foto. Maar ik vond hem toch mooi genoeg om in te kaderen. Voor wie soms eens in het shoppingcenter van Sint-Niklaas rond wandelt. Ons Fee hangt met een hele mooie reeks in haar eerste jaar omhoog bij Portrait Studios (naast De Kruidvat). Al een paar weken en ik ben erg trots op haar.
Ze is ondertussen alweer 2 jaar en 3 maanden jong en begint nu heel goed te babbelen. Heel schattig.

In datzelfde shoppingcenter ga ik ook naar de kapper, maar deze keer was het de beurt aan Thijs voor korte haartjes. Omdat er bij mijne kapper teveel volk was gingen we deze keer naar een andere en ik schrok wel toen de kapper er onmiddellijk met de tondeuse doorging, maar achteraf was het resultaat lekker stoer.

Ik ga daar dus heen voor veel verschillende dingen (ook mijn nagels laat ik ginds doen), maar boeken koop ik nog altijd in het eigen dorp. Zoals mijn nieuwste boekenoogst. Het was even geleden dat ik nieuwe boeken kocht. Papieren wel te verstaan want op de e-reader laad ik regelmatig wel één. Ook kocht ik twee nieuwe dvd reeksen. Het derde seizoen van Modern Family en het eerste van Friends en als film: De Helleveeg (naar het boek dat in mijn kast staat: ik ga wel eerst het boek lezen!).

Vandaag ging ik nadat ik alle kinders afgezet had op speelplein en opvang naar de fitness. Dat doet mij deugd, maar vandaag merkte ik toch dat ik zwanger ben (nu 22 weken en 2,5 kilo bij in totaal). Toch wil ik de komende maanden twee keer per week blijven gaan. Ik wil echt in conditie blijven. Dat is nog steeds zo. Ik voel mij goed.
Ook thuis merk ik nu meer dat ik zwanger ben. Mijn buik is in omvang toegenomen, maar ook ben ik 's avonds toch meer moe.

Ik neem wel redelijk wat hooi op mijn vork en blijf maar kledij naar de kledingcontainer brengen. Volgende week staat er zeker een bezoek aan de kringloopwinkel op het programma en in september zet ik een nieuwe lading gerief op kapaza. Die verkoop gaat momenteel gezapig, maar dat vind ik best oké. Vanavond komen er nog eens mensen langs.

Welk boek of DVD kocht jij laatst? En hoe blijf jij in conditie?

Ik ga nu maar eens verder doen!

Reacties

  1. Al heel lang geen boeken meer gekocht. Ik heb een soort ruilkring met mijn moeder en vriendin. We bleken alledrie zo een grote voorraad te hebben dat we maar zijn gaan ruilen. Wel zoek ik nog boeken met ervaringsverhalen mbt pleegouders en pleegkinderen. Mocht je titels weten, dan houd ik me aanbevolen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb hier een boek over pleegzorg van Annemie Willemse die ik normaal gezien volgende week naar de kringloop zou brengen.
      Ik wil hem best naar je opsturen. Mail me even.

      Verwijderen
  2. Pracht foto, wat een schatje. Mooi kapsel lekker zomers. Heerlijk zoveel leesvoer geniet ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben geen echte lezer maar op reis durf ik al voor een boek gaan. Ik las het boek Het Smelt van Lise Spit omdat die aangeraden werd en het verhaal zich afspeelt in mijn omgeving. Het is zo n boek waarvan ik spijt had dat hij uit was. Ook Grote kleine leugens van
    Liane Moriarty ligt op mijn nachtkastje. Ik denk dat zo vaak mogelijk de wagen laten staan en fietsen of wandelen in de plaats perfect is voor de conditie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben momenteel ook Het smelt aan het lezen...en ook De ijsmakers. Twee goede boeken!
      Bewegen is heel belangrijk voor je conditie en om niet bij te komen. Dat lukt hier goed, maar ook erg op mijn voeding letten. Geen dieet, maar wanneer ik thuis ben probeer ik maar één keer op een dag te zondigen. Dat kan al eens een ijsje zijn of een koekje bij de koffie. Maar nadien mag ik niet meer...

      Verwijderen
  4. ik blijf een bib-lezer, en de fijnste boeken die ik de laatste tijd las, zijn 'Vergeef me' van Wally Lamb, 'De onderwaterzwemmer' van Thomése, 'Het boek van wonderlijke nieuwe dingen' van Michel Faber, en 'Notities uit de jungle' van Hana Yanagihara. Ik heb ook deel 1 van de reeks van Karl Ove Knausgard gelezen, maar daarvan was ik niet zo onder de indruk, dus de rest blijft nog even liggen -die serie heb ik wel gekocht, tweedehands. Ik weet dat jij echt fan van hem bent hé... Zo zie je maar hoe smaken kunnen verschillen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Smaken verschillen zeker! Nu vind ik deel 1 net het beste van Knausgard. En nu ik Lize Spit aan het lezen ben doet dat mij er aan denken...Ik heb van Knausgard nog één deel te lezen (Vrouw), maar zie er tegenop. Misschien dat je De ijsmakers toch ook wel iets voor jou is. Ik heb dit jaar al de leeslijst van de kalender van Mdm ZsaZsa gevolgd, maar die ligt mij ook niet zo.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)