Dag 51: Nooit geziene nesteldrang en simpel uitje


Of je echt kan spreken van nesteldrang weet ik niet zo goed. Volgens mij heb ik dit ook af en toe wanneer ik niet zwanger heb, maar dezer dagen ben ik obsessief aan het opruimen, sorteren, weggooien, wassen, schuiven met meubelen, schappen leeg maken en weer opvullen, enzovoorts.
En het beperkt zich niet tot het washok, slaapkamers en living. Ook de kelder waar ik anders niet kom staat op mijn verlanglijstje om aan te pakken.

Vandaag maakte ik een schap vrij voor de nieuwe baby en legde al kleertjes klaar en ik maakte het bedje vrij.
Af en toe zit ik op de PC om 5 minuten pauze te nemen en surf dan bijvoorbeeld op Pinterest waar ik zelf 'A new baby' opende.
Ik vrees dat ik te weinig tijd ga hebben eer de baby komt om mijn huis 'klaar' te krijgen. De tuinman moet komen en er moeten nog gordijntjes gehangen worden.
En de man is gevraagd om morgen nog meer schapjes en kaders op te hangen.
En misschien als hij nog tijd over heeft of hij dan ook nog die ene kamer nog een lik verf kan geven...
O. En het is nog vier maanden!
Dit keer heb ik het zwaar te pakken.
Is dit omdat het de laatste is dat ik alsnog alles dik in orde wil hebben.

's Avonds lig ik dan ook uitgeteld letterlijk in mijn nest, maar vandaag ging ik toch nog met de drie jongsten naar de kinderboerderij waar we kort diertjes spotten en een ijsje aten en ik een voorraad rijstpap, chocomousse, ijs, enz...insloeg voor een heel leger. Alweer nesteldrang dat laatste :-).
Zo een simpele korte uitjes zijn ideaal nu.

Uiteindelijk begon oudste dan maar met het eten klaar te maken (koude schotel) aangezien deze moeder voortdurend bleef trappen lopen en dingen doen.

Oké. Genoeg gekwekt. Het is tijd voor mijn nest dus.

Reacties

  1. heerlijk een opgeruimd huis maar dat gaat helaas niet vanzelf...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad is het eigenlijk een hoop werk en al zeker met ons groot gezin, maar het geluksgevoel achteraf is heerlijk.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)