Dag 52 & 53: Nog meer opruimgedoe

Onze zondag stond geheel in het teken van de opruimwoede van ondergetekende :-).
Al vroeg uit de veren was ik natuurlijk al vroeg begonnen.

Er werden kaders omhoog gehangen en schapjes gehangen in kinderkamers.
Er werden beneden en boven kasten uitgemest.
Er werd van alles van plaats veranderd, boeken veranderden van kamer en rekjes, foto's werden verwisseld, ...




Ondertussen werden er wassen gedraaid, lakens verschoond, kinderen achter de veren gezeten, ...

Er was nog tijd om te eten en zelfs met gebak van de kinderboerderij koffie te drinken, maar voor de rest was het voortdoen en voortdoen en voortdoen. Het moest leger en minder rommelig lijken en ik vind het goed gelukt!

Ik kwam met tientallen ideeën af voor de nieuwe baby en ook voor de kinderen die er al zijn :-).
Dat Lies bijvoorbeeld een groter bed nodig heeft. En de baby een wieg (de vorige is verkocht na vijf kinderen omdat ik dacht dat Fee de laatste ging zijn!). Deze wieg bedoel ik, maar in het zwart.

Het was veel werk, maar wat genoot ik en het resultaat mag er zeker wezen.
Man en ik waren 's avonds uitgeput, maar voldaan. Wat is opruimen toch heerlijk ja.
Al verklaren de kinderen me bij momenten gek.
Want als ik het krijg dan krijg ik het écht.

Perfect is het nog altijd niet.
Vandaag reed ik naar de kringloop met twee volle kratten boeken, decoratie, ... en er ging alweer een zak of vier naar de kledingcontainer. Die ballast is al overboord.
Er gaat nog volgen. Ik ben nog niet klaar, maar ik doe het vandaag veel rustiger.
Liet mijn nagels doen (in honinggeel) en at op mijn gemak een speculaasijsje. Mmmm.
En ik kocht alvast een boek dat ik al begon te lezen, maar nog niet in de praktijk kan brengen.
De administratie werd bijgewerkt. Ik kreeg bloemen van mijn oudste.
Mijn dag is al meer dan geslaagd en mijn geluksgevoel ook.

Fijne dag!

Reacties

  1. Opruimen en alles herschikken kan inderdaad een heerlijk gevoel geven. Ik heb dat ook bij momenten, soms tot grote ergernis van de rest van het gezin... maar als je af en toe niet grondig opruimt slipt je huis op den duur helemaal dicht en dat willen we niet hé! Leuke foto's, het ziet er heel gezellig, kleurrijk én opgeruimd uit.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat dichtslippen ken ik helaas :-) en dat wil ik tegenwoordig (en zeker sinds Marie Kondo)vermijden. Vandaag opnieuw bezig geweest. Heerlijk.

      Verwijderen
  2. wat een spullen komen er toch vaak je huis binnen he!!verbaas me er vaak over dan koop je niks maar dan nog...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helemaal waar. Het lijkt wel bij iedereen hetzelfde te zijn. Zelfs mensen die op het eerste zicht niet teveel spullen hebben blijken altijd een kamer, kelder of zolder te hebben waar het dan toch weer vol gerief staat :-).
      Toch ben ik onlangs in een gezin geweest met 2 jonge kinderen waar er echt minimalistisch geleefd werd. En dan deed ze dus nog spullen gewoon weg (daarom was ik daar :p). Het straalde zoveel rust uit. Toen ik nadien thuis kwam ging ik weer opruimen/ontspullen haha.

      Verwijderen
    2. Vandaag heb ik zelf ook weer een kast weg gedaan/verletst. Weer ballast weg!

      Verwijderen
    3. ja hier is de zolder steeds weer opnieuw aan een opruim beurt die en dan zeggen mensen t is maar een zolder maar ook daar zit t me niet lekker!ja u denk dat je in een bepaalde levensfase spullen nodig hebt die later weer werk kunnen dat zal ook bij iemand met weinig spullen t geval zijn!wauw goed bezig zeg!!

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)