Dag 54: Ik smelt !

Voor mij had het niet meer gehoeven: zo een hittegolfje op de laatste dagen van de zomervakantie, maar 't is wel plezant voor de kinderen. Lekker weinig aan en buiten spelen met of zonder water, ijsjes eten, ...

Ik bleef binnen als ik kon en trok onze gordijnen dicht. Handig zulke gordijnen die de hitte een beetje buiten houden. 's Middags viel ik knikkebollend in slaap samen met Mats. Ik weet op zulke dagen overdag en 's nachts niet waar te kruipen. Deze nacht sliep ik maar zes uur wat weinig is voor mij.

's Ochtends was ik nog met Mats nieuwe schoenen gaan kopen en schreef daarna nog een zoon in op 't school en bestelde zijn boeken.

's Middags heb ik nog geletst. Iemand kwam een kast ophalen. Weer wat ballast overboord. Dat gaat aardig. Ik verkoop wat op kapaza, maakte alweer een nieuwe krat voor de kringloop en heb weer een zak vol kledij voor de container. Het lijkt wel of er geen eind aan komt en dat is het ook letterlijk.
Ik ben redelijk streng dezer dagen. Geen nut? Weg ermee! Doen ze iets zelden of nooit aan? Weg ermee! Versleten of te kleine schoenen blijven ook maar in de vuilbak belanden. Voor de liefhebbers : ik verkoop een grote Dixon lamp (de grootste: zie foto: foto niet van mij) en ook een schilderijtje van Juul Keppens.

 
Nu ben ik de commode aan het opschonen want ik ga de oude verzorgingstafel wat anders indelen. Ook al is ze ondertussen wat wankel. Ik hoop dat ze het nog een jaar of 2 uithoudt.
Zo een commode is ook zoiets dat ongemerkt heel erg rommelig wordt. Een vergeten vuil doekje, een sok, een bodyke, of een mandje waar niet alleen maar luiers en dergelijke inzit, maar ook een speen, een speelgoedje, ...
Maar goed. Zo is het weer eens proper.
 
Mijn hulp in huis komt ondertussen niet door privé omstandigheden dus we poetsen hier momenteel zelf. Vandaag deed dat één der dochters.
 
Morgen beloofd nog een drukke dag te worden met veel afspraken (tandartsen, logopedie) waar ik geen zin in heb en men komt boven nog gordijnen hangen.
 
De tuinman heb ik uiteindelijk niet gebeld. Ik heb de man gevraagd of hij het aub zelf de tuin zou willen doen omdat ons dat gewoon veel geld zou besparen. Geld dat ik voor een houtkachel zou willen gebruiken of voor een aflossing. Hij ziet het wel zitten. Joepie !
 
Genieten jullie nog maar van de zon. Ik drink ondertussen wel liters water.

Reacties

  1. je hebt het goed te pakken Sandra en dat in al die hitte!wel chapeau voor je dochter dat zij eens poetst voor je.al die warmte hoeft voor mij ook niet.hou je koel,knipoog!debora

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik blijf maar bezig, maar voel mij daar heel goed door. Ik kan achteraf (zoals gisterenavond)echt genieten in mijn zetel ;-).

      Verwijderen
  2. niet lekker een drukke dag voor de boeg met die opgegeven warmte!
    wel fijn van de tuin!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vandaag zie ik inderdaad een beetje op tegen den dag. Het zijn niet alleen de hitte en de vervelende afspraken, maar ook al het geregel voor de andere kinderen die thuis moeten blijven en één van de dochters moet vanavond koken omdat ik laat thuis ga zijn.

      Verwijderen
  3. Lekker op ruimen deed ik deze week ook, ruimte voor iets anders.
    Ja wat plots weer een hitte. Voor de kinderen fantastisch, lekker buiten zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die hitte had ik niet meer verwacht. Ik was net blij met de rustigere zomer. Maar de kinderen breien er zo nog een mooi einde aan.

      Verwijderen
  4. Veels te heet! Ik blijf binnen nu lekker met de airco aan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Groot gelijk! Ik moest jammer genoeg buiten. Niets aan te doen.

      Verwijderen
  5. oh jah wat een warmte he? lekker voor de kids maar als je zwanger bent zoals jij wel misschien te? Ga lekker met je voeten in een bak koud water, knapt vaak zo op!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig heb ik daar nog niet zo een last van. Ik voel me eigenlijk heel goed. Alleen mijn voeten zwellen al wat. Maar de fitness sla ik deze keer wel over.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)