Dag 55: Ja. TOEN had ik graag DIE foto gemaakt !

O. Wat had ik een spijt geen foto's te kunnen maken vandaag.

Daar lag ons Lies in haar knalgele rokje en haar vissenbloesje (en zonnebril ook nog)op de tandartsstoel te glunderen toen de tandarts zei dat ze flink was en haar tandjes perfect gepoetst waren (zelf gedaan!)en ze zijn daar streng in Gent :-). Vijf jaar en ze poetst zelfstandig. Dat kan ik van ons jongens niet zeggen. Geen gaatjes, geen plak, 2 nieuwe grote tanden die er door komen en veel losse tanden die wellicht wisselen in het najaar.
Ja. TOEN had ik graag DIE foto gemaakt.

En nadien trokken we nog naar Ikea Gent. Eigenlijk alleen voor een bureaulamp voor oudste, maar daar kwam ik buiten met een wit bed voor Liesje, kapstokken en nieuwe gewone doorzichtige glazen. Alles was nodig. Liesje gaat dit weekend een groter bed krijgen en ik heb kapstokken te weinig en we hadden amper nog glazen doordat hier elke dag iets gebroken wordt..
Nele en ik sleurden met de pakketten voor het bedje en daar zat ons Lies bovenop te kar. Alweer te glunderen toen ze als een prinses vervoerd werd.
Ja.TOEN had ik graag DIE foto gemaakt.

Het was een volle dag want ook deze ochtend had ik al een nodige afspraak. Een intakegesprek voor logo voor één der kinders.

's Avonds was ik laat thuis. Gelukkig had iedereen toen al gegeten.
Maar het duurde tot een uur of acht eer ook Liesje slaapwel kwam zeggen en ik haar toch nog even kiekte. Het had een zoveel echtere foto van 't leven zoals het is geweest bij de tandarts of in de Ikea, maar helaas dus. Daar zijn geen foto's van.
Ook niet van Thijs die op deze snikhete dag een winterjas moest passen :-). Zweet, zweet!
En de wieg die toekwam. Grootse pakketten.
Ik voel me als een kind met Sinterklaas.
Nu ben ik echt moe want om half zes was ik al uit de veren en ik spring nog even onder een douche want morgen volgt nog een gevuld dagje.

Reacties

  1. Klinkt als een heerlijke dag!
    Hoe doe jij dat met opvang voor de andere kindjes als je met bijvoorbeeld een of twee op stap moet?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O. Er zijn veel mogelijkheden tijdens de week. In het weekend veel minder. Fee, de jongste, kan altijd naar de crèche. Vanaf 5 jaar tot 14 jaar is er hier ook een speelplein (ongeveer 1km van ons)met een heel groot buitenterrein en grote zaal (bij regen). Dat speelplein is met monitoren en daar kunnen ze een hele dag naartoe. Dat kost 4 euro per kind of voor een halve dag 2 euro. De opvang is sowieso een vast maandbedrag of ze veel of weinig gaat.
      De oudste kinderen blijven thuis en gisteren hebben zij opgelet want voor Mats die drie is heb ik nooit echte opvang. Hij is te oud voor de crèche en te jong voor het speelplein. Hij gaat dus met me mee of blijft bij de dochters. De dochters zijn dus 19, 16 en bijna 15 en zij letten afwisselend op Mats of soms nog op andere kinderen.
      Heel soms gaan ze ook bij mijn ouders. Vandaag bijvoorbeeld wanneer ik een afspraak met de bank heb en toch in die andere stad (half uur met de auto van hier)moet zijn.

      Verwijderen
    2. Ah ja, mogelijkheden genoeg. Ik vind dat toch knap hoor, hoe je dat regelt. Hier in nl is geen speelplein. Opvang kost gemiddeld 6,80 euro per uur. En de onze is niet zo flexibel.
      Ik steun dus vaker op oma. Structureel maar een morgen per week. Maar toch zeker eens in de drie weken een morgen extra wegens dat soort regeldingen als tandarts, huisarts, bank, consultatiebureau, schoolafspraak enz.
      Als man en ik eens een avond weg willen kan ik de oppas bellen aan zes euro per uur. Of een oma of tante bereid vinden...al is dat niet meer zo makkelijk sinds we er drie hebhen. Anyway, chapeau voor jou, je doet het toch maar allemaal!

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)