Dag 59: simpel kinderspastagerecht en Leve de zomerdagen



Volgens de kinders maak ik regelmatig 'raar' eten. Ik kook meestal niet erg klassiek. Altijd is er wel iets aparter bij. En vrijdag is hier gewoon frietdag zoals bij zovele andere gezinnen.

Maar vandaag maakte ik iets waar ze eens geen commentaar op hadden. Want hier is er altijd ééntje dat iets niet lust of graag wil zeggen dat er 'iets' aan het eten is.
Normaal eten we 's avonds, maar door het warme weer koos ik voor de middag. Zo ben ik er vanaf!
Het werd een simpel pastagerecht uit de folder van de Colruyt. Inspiratie haal ik overal.

Animaletti met prei en gerookte makreel:

Nodig voor 4 personen:
350 gram gerookte makreel, 3 preien, 200 gr roomkaas, 400 gr Animaletti (is eigenlijk gewoon pasta in kindervormpjes zoals een schildpad en doe ik anders nooit, maar dat vonden ze wel eens leuk), olijfolie, nootmuskaat, peper, zout

Doen:

-De gerookte makreel in kleine stukjes doen (ik kocht eigenlijk iets verkeerd waardoor ik de vis volledig van vel en graten moest ontdoen en dan in kleine stukjes scheuren)
-De prei snijden in ringen (eerst overlangs en dan in 1 cm stukken in de breedte)
-De prei stoven in olie of boter gedurende 5 minuten, dan 100 ml water bijvoegen en nog 5 minuten op een zacht vuurtje laten verder garen
-De pasta koken
-De kaas mengen met de prei en de makreel
-Alles mengen met de pasta

Zelf vond ik het niet veel speciaals. Heel simpel! Weinig groenten enzo, maar de kinderen aten het beter dan anders.
Van de tafel maakten we vandaag iets meer werk dan anders. Vaak worden er vlug wat borden, bestek en alle soorten glazen en bekers opgegooid bij wijze van spreken.
Maar vandaag wou ik het een ietsie bietsie schoner (voor de tijd dat onze maaltijd duurde)met alles ongeveer hetzelfde en bloemen erbij.

Gisteren gingen we al uit eten. Het was heel aangenaam buiten op het terras met gezellig sfeerlicht en natuurlijk lekkere mosselen.

Vandaag staat er nog een bezoekje aan de boerderij op het programma. Met de fiets of te voet. Het is hier vlakbij.
Zulke mooie zomerdagen zijn het nog. We hebben weeral geluk :-).

Voor de rest hou ik het rustig. Een beetje lezen (weekendkranten) en nog een paar dingen op kapaza zetten. Ik verkocht via mijn blog een mooie lamp van Dixon. En ook het schilderijtje is verkocht. Heel fijn en welkom zijn de centjes zeker.

Geniet van jullie zondag.

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)