Douche wordt dressing, DE wandelwagen en een mini fotomodel ;-)

Ondanks de stralende zondag die uitnodigde om op stap te gaan bleven wij gewoon thuis. Ik in mijn meest slonzige kleren en zonder oorbellen (ik ga nooit de deur uit zonder!).

Ik rommelde de hele dag door. Deed de kleintjes in bad en terwijl zij speelden en weekten in het bad sorteerde ik de kousen van Mats. Een rotwerkje, maar zo doe je nog iets in plaats van naast het bad te zitten (de sokken sorteerde ik wel IN de badkamer voor de veiligheid).
Ik heb me nu voorgenomen om per kind minstens om de vijf weken de kousen eens te sorteren en bijeen te zoeken. Vaak liet ik het maanden liggen, maar ik schrijf het nu op en zo moet het beter lukken.
Ook wanneer de lakens ververst moeten worden schrijf ik op :-).

Daar in de badkamer kreeg ik een ingeving.
Er stond een kledingrek in de weg tussen onze kamer en de kleinste kinderslaapkamer. In feite is dat één kamer met wat muren tussen ;-), maar dat rek stond wat in de weg.

En onze (grote) douche in de grote badkamer is al heel lang stuk en in ongebruik (gelukkig hebben we wel nog een andere douche). De loodgieter die het zou komen maken kwam uiteindelijk niet meer opdagen waardoor we het nu al heel lang zo laten dus.
Zo een grote ruimte in ongebruik dus en dus sleepte ik het kledingrek de douche in en vroeg me af waarom ik dit niet eerder bedacht heb.
Die ruimte kan voorlopig prima dienen als mini dressing.

Voorlopig want uiteindelijk gaat heel die badkamer vernieuwd worden. De badkamers in het huis waren het minst goede aan het hele huis eigenlijk. Ook met het bad is iets mis en moet volledig uitgebroken worden met den tijd, maar dat kunnen we nog gebruiken door een noodkraantje. Maar voor die renovatie sparen we dus eerst nog een beetje voor.

Zondag was dus eigenlijk behoorlijk saai want de man werkte de hele dag op de PC, de kinderen gingen naar de jeugdbeweging en voor de rest was er de was en de plas.

Vandaag deed ik dan weer al de boodschappen en ging ontbijten met mijn oudste voor ze naar haar kot vertrekt. Ik ging ook de herstelling van de fiets van een andere dochter betalen. 58 euro. Amai. Dat vond ik veel.

En tot slot. Af en toe haal ik inspiratie op Pinterest. Deze pin resulteerde al in twee onderstaande portretjes. Lies vindt dat trouwens super om zo te poseren.

Ook ging de man vandaag een reiswieg ophalen.
Het verhaal. Mijn laatste wandelwagenaankoop was een Stokke Crusi in het Lila voor Fee. Maar mijn smaak (of het kan ook zijn dat ik gewoon geen smaak heb :-))verandert zoals de wind. Natuurlijk was weer een nieuwe koets uitgesloten.  Voor Fee vond ik dat Lila heel mooi, maar ik kon me maar niet inbeelden dat ik ons zoontje daar binnenkort zou inleggen en stootte op een grijze reiswieg. Ik had geluk want iemand op kapaza verkocht er één. Alleen de reiswieg. Dus ik hoef geen onderstel bij te kopen. Voor 130 euro kocht ik een bijna nieuwe reiswieg (nieuw kost dit 300 euro)die perfect past op de Crusi. En ik kan nu mijn ook bijna nieuwe lila stokke crusi wieg eveneens verkopen op kapaza. Hopelijk voor evenveel. Zo heb ik toch een andere wieg zonder of zonder teveel kosten te hoeven maken. Ook hier vond ik de inspiratie op Pinterest.

Vandaag geniet ik van de stilte na het weekend. Afgelopen weekend heb ik gevoeld dat mijn bekken slapper wordt met de bijhorende pijntjes. Het is lang erg goed gegaan. Alsof ik niet zwanger was, maar nu kan ik niet meer om de baby en mijn veranderende lijf heen. De baby en de buik groeien en het bekken wordt slapper. Zo is het nu. Nog 13 weken en dan is het weer voorbij. Ik probeer er dus wel van te genieten want dit jongetje is net als Fee erg beweeglijk.

Fijne maandag !

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Hoe is 't?