Twee zonnen

Zo zeggen we dat hier wanneer het echt heel warm is.
Het ziet er naar uit dat het zomergerief nog lang niet opgeborgen hoeft te worden en het is nog steeds tijd voor waterspelletjes en ijsjes.
Zo geraakt al dat gerief toch nog versleten. Eén der zonen zijn sandalen hebben echt hun beste tijd gehad en ik ga er geen andere meer kopen, maar ik ben toch blij dat ze de sandalen nu nog dagelijks kunnen dragen.  Idem voor de topjes, zomerkleedjes, shorts, ...
En het is dus nog lang niet gedaan...
September beloofd nog een echte zomermaand te worden. Mooi meegenomen nog.

Hoewel ik geen fan ben van die twee zonnen (mijn voetjes zwellen zo ook al en ik heb nog maar een keer nagels moeten lakken), is het fijn te  kunnen fietsen zonder jassen, mutsen, sjaals en kousen. Toch veel gemakkelijker zo en aangenamer. Het zweet nemen we er maar even bij dan.

Ook hier in huis is het best warm.  Toch ben ik blij met mijn gordijnen die ik kan dicht trekken tegen de zon. Het scheelt een beetje.
En ik prijs me gelukkig met mijn elektrische fiets. Die zet ik nu iets vaker op. Ook al is het best een oude fiets. Ik trek mijn plan ermee. En ben zo minder in het zweet.
Met ons Fee gaat het goed. Iedereen spreekt me aan over de snee, maar ik hoop toch dat het mooi gaat genezen. Wie gaat er door het leven zonder littekens. Iedereen heeft wel iets. En iedereen verteld me zijn eigen (horror)verhalen over vallen en littekens. Het is net als met zwanger zijn. Velen doen graag hun verhaal nog eens opnieuw :-). Zelf heb ik die neiging niet, maar dat heeft wellicht te maken met het kinderaantal ;-).

Nadeel van het warme weer is dat de fitness erbij inschiet. Ik krijg mezelf niet gemotiveerd om te gaan. En mezelf kennende gaat het er nadien niet meer van komen. Toch heb ik beweging genoeg. Daar zorg ik zelf wel voor. Ik hou mijn gewicht in de gaten en wil me niet meer laten gaan zoals de afgelopen jaren.
Nog een nadeel is dat ik wel geen ijsjes kan weerstaan. Maar als ik een ijsje eet moet ik wel iets anders laten 's avonds. De graanreep bijvoorbeeld.  
En ik drink nu liters en liters water.

Ach. Het zonneke mag nog wel wat blijven al hou ik nog meer van koeler weer.

Hoe vind jij verkoeling?    

Reacties

  1. Ik wil zeker geen 'goede' raad opdringen en wellicht weet je het zelf al, maar bescherm nieuwe littekens steeds zeer goed tegen de zon anders kan je een lelijke permanente verkleuring krijgen. Er zijn ook tegenwoordig ook silliconenzalfjes en pleisters te krijgen die een litteken 'mooier' zouden doen genezen. Mijn zoontje heeft ook een litteken in het gezicht en ik gebruik die pleisters nu al enkele maanden. Ik zie toch al een verbetering. Mijn arts gaf me dit advies. Groetjes Milla

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik sluit hierbij aan. Het is een volledig jaar dat je er sunblock moet opdoen, zon of geen zon. Zeker omdat een aangezicht altijd blootgesteld is aan (zon)licht. Op mijn werk kregen de patiënten altijd een voorschrift mee voor bij de apotheek maar sunblock is evengoed.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zonder pleister geneest het mooier. De pony er over en straks is er niks meer van te zien.
    Onze zoon ging eens onderuit met z'n fiets en kwam lelijk ten val in los grit op zijn enkel. Die dokter dacht even aan mishandeling dat vond ik veel erger. 8 hechtingen en weken niet mogen lopen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Hoe is 't?