Puur plezier met de speelgoed box & de eerste advents zijn klaar !


Vorig weekend las ik in de krant een alternatief voor Sintspeelgoed. En ik was meteen één en al geïnteresseerd.

Want de Sint brengt toch wel redelijk wat leuks, maar al dat leuks verveelt al snel. Er zijn natuurlijk wel trucjes om te wisselen met het speelgoed. Zoals het even opbergen en later weer opbergen, maar dat was iets waar ik zelf nooit echt toekwam. Meestal spelen ons kinderen ook altijd weer met hetzelfde speelgoed.
Maar je wil toch graag eens wat afwisseling en vooral leuk en leerrijk speelgoed. Niet altijd natuurlijk. My little pony moet ook nog gewoon kunnen.

Maar soit: ik las dus in de krant over de huurboxen van Puur Plezier. Je huurt een speelgoedbox (de onze bleek oranje)waar leuk speelgoed in zit en wanneer de kinderen het beu zijn ruil je hem weer om.
Vrijdag ging ik hem halen en gisteren gingen ze ermee aan de slag onder mijn toeziend oog vanuit de zetel want dit speelgoed moet nadien wel heelhuids terug natuurlijk :-).
Het eerste spel deed Mats (4 jaar)met hulp van de 13 jarige broer en dat was leuk. Je kon steeds een nieuwe auto maken. Nadien mocht er natuurlijk ook nog even mee gespeeld worden.
 Thijs kreeg 's avonds de kans om met iets te spelen en  vond het nog leuker. Voor hem (en Niels)was het een bouwpakket van een kraan. En zo was Thijs een tijdje zoet en het resultaat staat nu nog op onze kast te pronken want om meteen terug uit elkaar te halen was er wat teveel moeite ingeslopen. Hij deed het wel volledig alleen.
En spelen werd er nadien dan ook mee gedaan.




De box zie je op onderstaande foto op de achtergrond en het volgende spel mag Lies eens uitproberen.
Zo een leuke box huren kost 20 euro per maand, maar je mag zo vaak wisselen van box als je wil. Ik koop zelf sowieso niet veel speelgoed voor ons kinderen, maar de Sint brengt meestal wel redelijk wat één keer op een jaar. En van plastiek speelgoed ben ik al zeker geen fan, maar ze hebben het zeker wel.

Toevallig kon ik de box ophalen in mijn eigen dorp , maar ze leveren hem ook aan huis of in bepaalde punten. Hier vind je meer informatie.

Verder zijn de eerste twee zelfgemaakte adventskalenders klaar en ik vind ze heel goed gelukt. Nog een paar kleine afwerkingen (we zoeken nog een tekst voor in de linkse) en klaar. Met die van de jongens zijn we nog bezig :-). Het is erg leuk en het eerste jaar dat we dit allemaal zelf maken. Nu ja. Niet alles. Ik ben ook dol op de versies die je gewoon kunt kopen in de winkel. Ik kocht voor de man die van de Nationale loterij (omdat we eigenlijk zelden met de lotto spelen en vond dat dit eens kon)en online kocht ik er nog één met theelichtjes (met forse korting). Er zijn al heel wat adventskalenders uitverkocht blijkbaar en er zijn er in alle prijsklassen en in alle soorten (pralines, theelichtjes, geurtjes, cosmetica, poppetjes, ....).
Tot voor kort wist ik dit zelfs helemaal niet ;-).


Dit jaar ben ik echt helemaal in de ban van de aftelkalender. Hebben jullie nog tips?

En ook al moet de Sint nog langskomen. We kunnen het hier thuis niet laten om her en der al wat Kerstdecoratie te zetten. Vooral de dochters en ik vinden dit heerlijk !

En ik ben vandaag in de was en de opruim.
Was wegwerken a volonté en kasten opruimen zodat er volgende week plaats is om de Kerstdecoratie te etaleren.

Ik heb er allemaal zo vreselijk veel zin in.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Hoe is 't?