De eerste 2017 kalender en start van december

Naar de kinesist gaan helpt echt, maar helaas slechts kort. Ongeveer tot na de nacht :-).
Elke dag gaan is geen optie dus voorlopig ben ik blij met de keren dat ik kan gaan (1 tot 2 keer per week) en dan verlicht ben de rest van den dag.

December is daar dan. De maand waarin ik normaal gezien moet bevallen al wil ik stiekem pas in januari bevallen.
En dit jaar vind ik het vervelend dat de Sint zo vlak voor Kerst komt. Drie weken tussen. Dat is toch eigenlijk te veel van het goede. In mijn huis staan dan ook al heel wat Kerstspullen.

De advents begint vandaag en ik heb alvast mijn praline van Leonidas binnen gewerkt (en 't was een hele lekkere zwarte) tijdens het lezen want ja. Het is gelukt. Ik heb vandaag een uur in een boek op mijn e-reader gelezen. Een boek waarin ik nog bezig was en nu bijna uit is (Spel en tijdverdrijf van James Salter opgepikt van de Madame Zsazsakalender als tip). Vanavond voor de stoof probeer ik hem uit te lezen.
Ik vind het niet zo een goed boek, maar soit.

Sebiet open ik nog een andere adventskalender en straks is het de beurt van de kinders al heb ik er zelf misschien nog meer plezier aan.

Gisterenavond voor de stoof las ik stukjes in  de nieuwste Flow en maakte ik de 365dagen kalender die er achteraan bij zat. Ik weet niet hoe vaak ze die kalender al in hun magazine zetten, maar voor mij is het de tweede keer dat ik hem maak. Hij hangt nu al in de keuken te wachten op het nieuwe jaar. Ik loop veel vooruit (I know), maar ik weet dat met de komst van de baby alles stil valt (of toch voor eventjes).
Het was ongeveer een klein uurtje prutswerk, maar ik genoot ervan.
Ik steek nu ook iedere avond al een theelichtje aan.

De labeltjes voor de geboortecadeautjes zijn ook eindelijk toegekomen dus ik weet ook al waar ik me volgende week zoet mee kan houden.
Ook onze Kerstkrans is klaar. Nu moet de man alleen nog eens iets vroeger thuiskomen om hem op te hangen want dat is zijn 'werk'.

Omdat ik niet zoveel meer kan doen draait het huishouden hier en beetje in de soep. De was blijft veel te lang liggen al ga ik er mij straks nog eens noodgedwongen aan zetten.
En ook al is er gisteren een beetje hulp geweest. Het ligt hier alweer rommelig.
Ik moet het loslaten dat dit nu efkens zo allemaal is, maar het geeft me wat onrust.
Ook dat ik niet deftig kan koken geeft een licht schuldgevoel, maar vanaf de Kerstvakantie krijg ik kraamhulp en daar kijk ik naar uit.

Zo. En dan kruip ik nu nog even in mijne zetel voor nog een uurtje 'oogjes dicht'.

Hebben jullie al kalenders voor 2017 in huis?

Reacties

  1. Goed dat je hulp krijgt straks. Ja het volgt elkaar in een sneltempo op , Sinterklaas, Kerst , Nieuwjaar en hier nog 3 verjaardagen. Hier elk jaar de Libelle kalender, die moet nog uitkomen een van de volgende boekjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hihi, het is inmiddels al de 6de Flow kalender (deze moet ik nog maken, de andere 5 hangen in mijn keuken :-) )
    Daarnaast nog jaarlijks een goeie ouwe Druivelaar en de Libelle kalender om afspraken op te noteren ...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke kalender, weet je wel dat de kalender over een paar jaar weer kunt gebruiken?

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Hoe is 't?