Vrijdag frietjesdag

Zoals in heel veel Belgische gezinnen is het hier op vrijdag ook frietjesdag. Het briefje wordt al gemaakt na school, maar nadien moet ik zelf weg met een zoon naar logo dat ik dan altijd combineer met een boodschap doen en rond zes uur moet één van de groten dan achter de frietjes rijden zodat we nadien enkel hoeven aanschuiven.

Zo gaat het elke vrijdag.
Omdat we met zovelen zijn is het briefje natuurlijk een hele lijst al mogen ze maar één stuk vlees bestellen. Zo komt hier van alles op tafel. Van bitterballen tot kipfingers tot bitterballen en stoofvlees. Soms eens een kaaskroket of een cervela...

Het nadeel van zo een lijst is dat diegene die de lijst maakt (verschilt van week tot week)weleens iemand vergeet of het vergeet te noteren of soms wordt het eens vergeten in de frituur. Altijd balen voor diegene die zijn stuk vlees mist.
We nemen ook altijd gewoon het allergrootste pak friet en onze frituur is populair. Vandaag waren er acht wachtenden voor de dochter :-).

Voor de frietjes arriveren wordt de tafel gezet en wordt er hongerig afgewacht tot de bel gaat.

Vandaag was ik diegene die haar vlees miste. Ik neem elke week stoofvlees. Altijd stoofvlees, maar het stond niet op het briefje. Stoofvlees is niet te veel voor mij en oké voor mijn lijn (welke lijn?).
Vandaag was het er niet en at ik daarom een Bicky Burger. Dat moet heel lang geleden geweest zijn.
Want ik neem dat nooit. Niet alleen waren het dan geen frietjes met de saus van de stoofvlees, maar frietjes met tartaar en dan die Bicky. O. Wat voelde ik me schuldig :-(. Zoveel calorieën, maar het smaakte.
Wat eten jullie het liefste?
Hebben jullie een vaste frietdag?
 
Verder ging ik deze ochtend naar de manicure waar ik bijna in slaap viel.
Deze middag heel veel gerust, maar te moe om te lezen.
 
Nu. Even bloggen en dan douchen en voor mijn stoof zitten.
 
Fijn weekend!

Reacties

  1. Nou dat is toevallig. Wij eten normaal gezien op zaterdag frietjes, maar aten ze vandaag al wegens een in de soep gelopen dag vol afspraken en rennen van hot naar her. En wat nam man mee voor erbij....bickyburger :)
    Normaal bakken we ze ook nog zelf, dus nu dubbel feest!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier geen vaste frietjesdag maar wel een "vaste"broodjesdag dan worden er broodjes gehaald smos,martino enzo

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier ook vrijdag frietjesdag. Heeeel af en toe van de frituur maar meestal bek ik ze zelf. In de Seb voor mezelf en manlief en in de gewone frietketel voor de rest. We hebben 2 frietketels van 5 liter. We hebben een 'rommelbak' in de vriezer, daarin steekt al het frietvlees, rommel dus😁. Bitterballen, curryworsten, kaaskroketten, garnaalkroketten, mexicano's en ribsters. Man en ik eten nooit uit de rommelbak. Wij bakken een stukje kip en soms enkel groenten. Ik moet vetarm eten en voor hem is dat ook niet slecht. De kinderen noemen hetgeen hun ouders eten geen echte vettige avond😆

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nee hier hebben we geen vaste frietdag vanwege de lijn. Eens per maand denk ik. Sinds het glutenvrije diéet bak ik het zelf, 4 jaar deed ik zonder maar wat is het lekker! Met frikadel speciaal. Fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hier geen vaste frietjesdag. Sinds een jaar ofzo hebben we een actifry dus zo ongezond zijn de frietjes hier niet. Maar heel af en toe laten we de actifry in de kast staan en halen we frietjes bij de frituur. Dat kan zo smaken. Jammer genoeg hebben we hier ook al meermaals voorgehad dat die van de frituur vlees vergaten. En het was dan nog iedere keer het 'vleesje' van mijn zoontje.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)