Help! Woensdag.

Vandaag alweer woensdag en dat is hier altijd best een heftige dag.
Bewust koos ik er dit schooljaar voor om geen hobby's te laten doen op woensdag, maar nu heb ik daar een beetje spijt van :-).
De woensdagen zijn vol met veel rommel en herrie want ons kinderen zijn geen Tv kijkers.
De woensdagochtend is ook zeer kort. Ik heb nu tien minuten Me-time nadat ik de kinderen naar school bracht, boodschappen deed en wat aan de opruim en was ging.
Om 11.50 uur gaat de schoolbel alweer.

Maar joepie: het is lekker mooi weer (een beetje lente) dus de kinderen kunnen op straat spelen vandaag en dat is nu net iets dat ze heel graag doen.
Al moet ik achteraf wel gaan controleren of alle gerief weer binnenshuis geraakt is (schoenen bijvoorbeeld of poppen of fietsen)en herschapen ze de garage in een slagveld.
Eén zoon gaat misschien bij een vriendje spelen. Soms komen ze ook naar hier en heb ik dubbel zoveel kinderen in huis (al kan ik dat nu minder hebben met Vic erbij).

Er is ook een grote speeltuin hier vlakbij. Dat is ook nog altijd een optie.

Wat doen jullie zoal op woensdag? Zie je er tegenop of heb je een vaste indeling?

Fijne woensdag!

Reacties

  1. woensdag is het hier bibliotheekdag in de winter en als het goed weer is zijn we naar de speeltuin. in de voormiddag maak ik soep zodat we dan om 12:20 snel aan tafel kunnen en s'avonds zijn het hotdogs. ( goedkope sandwiches met zwamworst tussen) heel makkelijk en lusten ze super graag en hun groentjes hebben ze als van die soep en naar de speeltuin neem ik water en fruit mee. woensdag avond gaan ze ook in bad. het geeft rust en ze zetten mijn huis niet overhoop :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat klinkt als een perfecte woensdag. Dat wil ik weleens uit proberen eerlijk gezegd. Dank om te delen.

      Verwijderen
  2. Op woensdag doe ik in de voormiddag vrijwilligerswerk en nu zit de jongste te puzzelen. Schermpjes houdt hij ook wel van maar ik probeer hem andere dingen aan te bieden en hij gaat er 9 op 10 keer graag op in. Lego, lezen, nu is het weer een tijdje puzzelen,...en ik doe wat kleine klusjes en voor de rest niets, het werk dat ik doe is best vermoeiend en mijn lijf maakt me echt wel duidelijk waarom het niet meer dan dat aankan. De grote kinderen zitten op unief en hogeschool dus ook op woensdag de hele dag les:)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De woensdag verloopt relatief kalm. Oudste volgt tekenschool... is van 16h 30 tot 18h 10. ..geen ideale uren jammergenoeg

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Hoe is 't?