Fruit traktaties op school en ieder zijn job !

 Op de school van de jongste kinderen is snoep verboden hoewel er af en toe weleens wat wordt mee gesmokkeld. En dus ook bij verjaardagen.
Bij verjaardagen van de kinderen ben ik vaak nogal lui en het is gebeurd dat ik nog snel wat cake ga halen in de supermarkt of een taart of koffiekoeken bij de bakker. Meestal zijn zo koffiekoeken (donuts voor de klas bijvoorbeeld)ook een succes bij de kinderen.
Maar volgende week is onze Niels dus jarig en de laatsten tijd ben ik nogal ijverig aan het pinnen op Pinterest met dank aan mijn kleinste zoon die ervoor zorgt dat ik een goed excuus heb om dat te doen. Ik kan toch niets anders doen tijdens het voeden :p.

En zo kwam ik op volgende ideeën terecht voor Birthdays. Ik liet Niels zelf kiezen en dat was weer heel moeilijk! Maar deze ochtend vroeg werd dit dus nog klaar gemaakt en mee gesleurd naar school. Onderweg viel er een stuk banaan af :-). En een tip: indien je dit ook probeert gebruik dan geen beetklare bananen. Al bij al vond ik het nog goed gelukt allemaal.
 Verder gaat de man ook vandaag weer heel laat thuis zijn. Een echt gezinsleven kun je dat hier niet noemen. Ik ben de vrouw aan de haard die alles thuis regelt en dat mag je redelijk breed rekenen. Ook vakanties beslis ik, maar ook of er winterbanden op de auto moeten of niet. Het gehele THUIS gedoe is mijn deel. Af en toe wast de man ook eens mijn auto af, maar meestal ga ik naar de Carwash en hij zal weleens het gras afdoen hoewel hij dat tegenwoordig de zoon laat doen. Vuilniszakken buiten zetten doen we ook al zelf.
Naar het containerpark gaan doet hij dan weleens voor de grotere stukken.
Ieder zijn job zegt hij want hij doet lange dagen. Minstens zes dagen op zeven van heel vroeg en vaak heel laat... En soms ook op zondag. Dat vind ik niet altijd even fijn. Zo heeft hij al zowat alle oudercontacten gemist en nog veel meer andere dingen.

Hij vraagt ook nooit hoe mijn dag geweest is en wanneer we op vakantie gaan en ben ik iets vergeten is het natuurlijk mijn 'schuld'.
In het verleden trok ik me af en toe ook zaken aan in verband met zijn werk, maar daar ben ik mee gestopt.
Al stopt hij nog graag ook daar de 'lastigere' zaakjes in mijn schoenen. Die dien ik dan alsnog te proberen 'oplossen' voor het uit de hand loopt. Heel vervelend vind ik dat en dat weet hij.
Dat kost me een hoop energie waar ik niet blij van wordt.

Toch blijven we ieder ons 'job' doen :-). Waarschijnlijk heb ik toch de leukste job van de wereld.
En natuurlijk kunnen we net door zijn harde werken wonen in een mooi groot genoeg huis met mooie meubeltjes, dragen de kinderen nette kleertjes en schoenen, kunnen we mooie vakanties maken en veel lekker en (meestal)gezond eten.
Het is de bluts met de buil.

Ook sippe gezichtjes op het kussen. Vic vond het niet zo fijn om plat te liggen en zeker niet toen de zus en broer er kwamen bij zitten. Nog geen minuut na dit kiekje kwam het huilconcert. Vic ligt alleen graag plat om te slapen :-). Voor de rest wil hij gewoon alles schuin zittend zien. Plat in zijn park of op de grond is telkens een ramp.
Altijd goed is rondkijken op de arm. Of in de stoel aan tafel (tot hij moe wordt).

Vandaag heb ik nog wat verdere voorbereiding gedaan voor onze vakantie. Nog Kids ID's opgehaald, een telefoontje gepleegd omdat ik de reisdocumenten nog niet ontvangen heb en die winterbanden dus.
Een dochter is vandaag op het vliegtuig richting Spanje gestapt. De eerste keer vliegen voor haar.
Het is een schoolreis :-), maar toch is het een geluk dat we dit onze dochter kunnen laten doen.
Gisterenavond was er wel even paniek toen ze haar code niet meer wist van haar bankkaart. Al haar zakgeld staat op die rekening, maar gelukkig vond ze het papiertje terug met de code er op. Ze is meester in zulke 'stoten'.

Ik wens jullie allen een fijn weekend. Morgen is het hier eens geen zwemles dus we doen het morgen langzaam aan.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Hoe is 't?