Kelder opruim Voor & NA, vakantievoorpret en Sunday.





Onze kelder is groot. Heel groot. Wat je op de foto's ziet is maar een deel want er is nog een tweede kleiner stuk. De vorige eigenaar deed er fitness in en de was, maar wij zagen er meteen een speelkelder in. Heel veel van hun speelgoed verhuisde dan ook naar de kelder samen met 'overschot' van meubels. Af en toe werd er iets aangekocht zoals een kickertafel en een biljart.
Vriendjes vinden dat keicool en bleven al eens slapen in de kelder en ook werd er eens een discofeestje gehouden.

De bedoeling was om de kelder ook gezelliger te maken met verf, ander licht en andere indelingen, maar zo ver is het na drie jaar nog steeds niet gekomen.
Na een speelkelder kwamen er nog andere ideetjes naar boven. Een tweede leefruimte? Een welness? Een binnenspeeltuin?

Wel werd de kelder al meermaals herschapen in een compleet slagveld.
Veel kinderen maken gewoon ook enorm veel rommel.
Het hielp niet om tegen de kinderen te mopperen dat ze moesten opruimen. Maandenlang hebben we gezeurd en zelfs dingen beloofd, maar opruimen lukte hen niet.

Op een dag was het dus genoeg ! De man en de grote dochters vulden twee enorme zakken met vuil en kapot speelgoed en ruimden op. Ik deed op die dag gewoon de was (ik kom eigenlijk zelf nooit in de kelder!). En zie. Het ziet er al beter uit, maar nog steeds erg ongezellig. Het volgende zal dus verven zijn en veel matten leggen, sfeerlicht en dan zien we wel weer.
Wat de uiteindelijke bestemming zal worden van die kelder is nog steeds niet bekend. Alle kinderen hebben al hun zegje gedaan...

Vandaag was ik alweer vroeg uit de veren. De zon scheen en ik heb een hoop goesting in deze dag.
Even een blog schrijven. Ondertussen al een was aan het doen die ik buiten ga drogen. Nog verder inpakken (ik heb al voor 2 kinderen volledig ingepakt: nog 6 personen te gaan!)voor de vakantie en een draaiboek maken voor deze vakantie en komende vakantie's. Zo een draaiboek geeft mij minder stress...

De man en ik hebben een ander idee over een ideale vakantie. Hoewel hij bijvoorbeeld een actieve vakantie in Zwitserland best oké vindt. Het is een mooi land zeker wel en ook wel lekker relax door de kinderclubs, maar het moet niet te actief worden... Hij heeft het liefste een lekker luie vakantie met zon gegarandeerd en liefst een hele dag lui aan het zwembad liggen. Dat kan ik zelf totaal niet :-). Na een uur ben ik dat meestal beu.
Daarom besloten we dit weekend om toch maar een combinatie te doen dan. Eerst de actieve vakantie met de kinderen om er nadien nog een zonnige luie vakantie van een kleine week aan te breien speciaal voor de hardwerkende man.
Na Zwitserland wordt het dus nog een week Zuid-Frankrijk. Eigenlijk wou ik naar Italië (bij een meer ofzo) of naar Toscane, maar uiteindelijk vond ik niets dat een beetje betaalbaar was voor ons grote gezin. Voor minder dan 3000 euro vond ik al helemaal niets of ik zocht niet goed genoeg: dat kan ook. En dat vonden we net iets teveel.
Uiteindelijk vonden we toch nog een huisje in Frankrijk groot genoeg voor het gezin tegen een veel meer betaalbare prijs. Dus dat ga ik zo meteen eens reserveren.
Goh: ik kijk er nu al naar uit.
De voorpret is ook altijd fijn niet waar?

Zo start de zondag. Kinderen die in hun ondergoed naar beneden komen klaar om zich aan te kleden en aan hun speeldag te beginnen. Een deel van de rommel uit de kelder staat klaar voor een andere bestemming in de keuken.  Vandaag gaan er drie zwemmen en de man en ik moeten nog wat klein gerief hebben zoals skikousen (dat gaan we nog even gaan kopen).

Volgens mij wordt het een prachtige dag!
Geniet ervan!




Reacties

  1. Wat een grote kelder! Daar kan je vast en zeker iets gezelligs van maken.
    Leuk dat jullie reis vastligt. Ik lig zelf ook helemaal niet graag een ganse dag aan het zwembad.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik stroom over van de ideeën, maar de realisatie is iets anders ;-).
      Frankrijk is voor deze zomer.
      Vrijdag vertrekken we wel naar Zwitserland voor de sneeuw :-). Voor de man, ik en de jongsten zal het wandelen worden. De groteren op de latten.
      Deze zomer opnieuw Zwitserland dan (zoals vorig jaar). Dan is Vic een beetje ouder en kan ik ook weer langere bergwandelingen maken. Dat wordt de actieve vakantie zonder een huishouden te hoeven doen daarnaast en nadien is in feite vakantie voor de man. Hoewel ons kinderen dat meestal ook heel tof vinden in de zon. Als er maar een zwembad is !!
      Zo is klein en groot uiteindelijk tevreden.

      Verwijderen
  2. Wij hebben volgende week een weekje vakantie. Maar de dochter is pas beginnen werken en het is zo'n mooi weer. We hebben ook weer zin in een moestuin dus die hebben we al aangelegd. Er zitten weer kuikentjes onder de lamp die we in 't oog moeten houden,... Er is momenteel zoveel leuks te doen hier thuis, dat we erover nadenken om gewoon thuis te blijven. De camper staat op de oprit dus als we het volgende week in ons hoofd halen om op vakantie te gaan, zijn we gewoon weg natuurlijk. Heerlijke zondag vandaag he! Ik heb bakken vol verse kruiden op ons terras gezet mmmm wat ruikt dat heerlijk! Daar word een mens echt gelukkig van. Schoon werkske dat je daar gedaan hebt in de kelder zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wel fijn zo'n kelder maar als het overzicht kwijt raakt is het spelen ook niet meer leuk. wel handig dat je dat niet in de kamer, lekker uit het zicht!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Hoe is 't?