Niels is 10 !


Vandaag vierden wij onze Niels zijn tiende verjaardag.
Zijn geboorte is de enige geboorte geweest waar ik het meeste aan te zeggen had :-) dankzij mijn vroedvrouw toen. Hij woog 4,4 kilo en was 53 cm.
Een heel gevoelige baby.

Niels is ondertussen een hele wijze grappige kerel. Een slimmerd, maar ook heel gevoelig. Hij trekt zich veel dingen aan zoals leed in 't leven.

Hij is tevreden over zijn verjaardag.
Omdat hij altijd hoge verwachtingen heeft van zo een dag en wil dat alles perfect loopt is het vaak afwachten. Buiten een kleine ruzie op zijn feestje verliep de dag gelukkig vlotjes.

We vierden het zoals gewoonlijk met taart, vlaggetjes, zingen enzovoorts.
En na lang aandringen gaf hij ook een klasfeestje. Dat doe ik niet zo graag. Maar hij wou het zo graag. En dus gingen we zwemmen met kinderen uit zijn klas en een broer en drie zussen. Het fijne is tegenwoordig dat ik oudere kinderen kan meenemen om te helpen. De oudere zussen hielden in het zwembad een oogje in het zeil en ik wachtte ze nadien op in de cafetaria voor frietjes.
't Was tof !
Terug thuis speelde hij volop met de cadeautjes en aten we DE taart. Deze keer deed ik iets wat ik nooit eerder deed. Ik bestelde op het internet een taart wegens tijdgebrek en die werd gewoon thuis bezorgd met een koelwagen. Héél makkelijk. En ze was lekker. Ook belangrijk! Voor mij zeker voor herhaling vatbaar. We bestelden ze bij Taartenland. Ik vond ze gewoon via google.
Van ons kreeg Niels roller skates, maar jammer genoeg bleken ze wat te klein ondanks de maat op de doos. Dus morgen toch maar weer terug naar de winkel!
Spijtig want hij vond het TOP.
Van mijn ouders kreeg hij dan weer een prachtige nieuwe fiets. Echt een supermooie. Hij is er heel blij mee.
Vic ontdekte vandaag dat hij handjes heeft. Dat was zo ontzettend grappig dat we er mee moesten lachen. Hij is zo een lief manneke. Vandaag weer zo flink terwijl hij toch weer mee moest op stap.
 
Verder is mijn auto binnen in de garage en heb ik die pas morgen terug.
Heb ik niet veel ingepakt en maar 1 machine kunnen draaien.
Heb ik morgen nog een goed gevulde dag voor de boeg.
 
 
 

 
 
 
 
 

Reacties

  1. Gelukkige verjaardag Niels! Zie ik nu niet goed of ontbreekt er een letter op zijn mooie taart? Amai moedige mama ben jij hoor, met zo'n bende gaan zwemmen. Dat zou ik noooooit durven ( ben dan ook een schrikkepeut op dat vlak😉).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De s ontbrak inderdaad, maar dat vonden we niet zo erg en Niels heeft er niets van gemerkt. Enkel de groten weten het. Nochtans stond het wel goed op de order. Klein foutje ;-).
      Ik ben niet mee gaan zwemmen hoor Pascale. Dat heb ik aan de oudere dochters en een vriendin overgelaten. Heel gemakkelijk. Ik zat in de cafetaria met Vic en Fee. Nadien was ik er natuurlijk wel bij toen ze lekkers aten en buiten gingen spelen.

      Ik ben ook niet dol op zwemmen met kinderen. Al ga ik op vakantie wel zwemmen om wat beweging te hebben :-), maar dan wel zonder kinderen ;-).

      Verwijderen
  2. Lang niet blogs gelezen. Nog gefeliciteerd met de verjaardag van jullie zoon en broer. Lekker ziet de taart eruit.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)