Zaterdag: lente, regen, was en chillen

Vele zaterdagochtenden breng ik door in de buurt van het zwembad, maar tijdens vakanties niet. Vaak is er die zaterdagochtend ook nog gestress om iedereen tijdig klaar te krijgen zwemzakken incluis.  Maar vandaag begon de Paasvakantie en blijven we dus voor de verandering eens lekker thuis en binnen met een hoog Hygge gehalte.

Nu de lente al zo een beetje in het land is (en de tuin weer meer groen begint te zien en de eerste bloesems tevoorschijn komen: zie foto) vond ik het niet erg dat het vandaag toch weer regende. Reden te meer om nog even te blijven hangen in de winterse sfeer met een wijntje en cake aan het bureau (zie foto: let niet op de rommel)of veel koffie te drinken en kranten te lezen op 't gemakske.

Maar waar ik vandaag ook ontzettend erg van geniet is om ongestoord uren bezig te zijn met de was. Klinkt misschien niet tof, maar eens zo uren en uren doorwerken aan die was en alles wat er bij hoort is eens fijn voor mij.  Opvouwen, sorteren, in kasten leggen, enzovoorts is regelmatig erg nodig en het heeft een goed gevoel wanneer het dan vooruit gaat.
Dat wisselt dan mooi af. Met de was bezig zijn, lezen, koffie drinken, de was, Vicje vertroetelen en eten geven, krant verder lezen, de was, ...

Twee zonen zijn te voet naar de kapper. Hoef ik weer niet aan te denken. Nu nog één zoon naar de kapper en klaar!

Waar ik wel tegenop zie is de kook. Daar heb ik precies niet zoveel zin in.

Naar boven probeer ik Vicje mee te nemen want vaak ben ik daar toch efkens bezig en vertrouw ik het dan niet al te erg beneden. Dan zet ik hem bijvoorbeeld in zijn bedje terwijl ik alle was in de kasten leg en voor de kleine man heb ik ook al ingepakt voor onze vakantie. 1 van de 8 personen done!


 Foto van een groenere tuin en een onverwachte wazige foto van mij vandaag. Ik ben weer in 't roos zo te zien :-).

Vic slaapt nog regelmatig ook gewoon in zijn wieg. Ik ben benieuwd hoe lang ik de wieg effectief ga kunnen gebruiken. Hij groeit er al een klein beetje uit.

 
Vandaag heb ik een ontzettend blij gevoel. Een dankbaar gevoel ook. Ik voel mij ontzettend rijk en kan genieten van simpele dingen.
 
Al kriebelt het een beetje om toch nog even het dorp in te gaan voor een koffie elders :-). Even uit de drukte thuis. Maar ik zie wel of dat lukt.
 
Fijn weekend!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)